خبرگزاری کار ایران

پیش بینی وضعیت آب‌وهوای کشور در روزهای آینده؛

کمبود بارش‌ها در تهران جبران خواهد شد / افت شدید دما در شمال و شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۰۷

بارش‌ها در تهران به حالت طبیعی بر خواهد گشت که امیدواریم کمبود بارش‌ها در فلات مرکزی یعنی دامنه جنوبی البرز، قم سمنان و اصفهان را جبران کند.

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی با بیان اینکه فردا(شنبه) سواحل شمالی کشور و استان‌های خراسان شمالی و رضوی افت شدید دما خواهند داشت؛ در مورد کمبود بارش‌ها در پایتخت گفت: بارش‌ها در تهران به حالت طبیعی برخواهد گشت.

امیرحسین نقشینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز شاهد بارش در نیمه غربی و سواحل شمالی کشور خواهیم بود که این بارش‌ها در مناطق کوهستانی یعنی زاگرس و البرز به شکل برف پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای جنوب و جنوب غرب کشور نیز احتمال رعد و برق وجود دارد و فردا هم روی ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال غرب کشور، سواحل شمال و مناطقی از مرکز کشور بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

این کار‌شناس هوا‌شناسی افزود: شدت بارش‌های امروز و فردا روی استان‌های آذربایجان غربی گیلان و مازندران پیش بینی شده که در آذربایجان این بارش‌ها می‌تواند به صورت برف باشد؛ همچنین گیلان و مازندران هم بارش‌های خوبی خواهند داشت.

نقشینه اظهار کرد: یکشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، بارش‌ها به شمال شرق کشور می رسد و به صورت پراکنده در این منطقه بارش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز برای تهران انتظار افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات را داریم، افزود: فردا هم برای این شهر افزایش ابر و احتمال بارش وجود خواهد داشت.

به گفته وی بیشینه دمای تهران؛ امروز۱۲، فردا ۱۱ و یکشنبه ۹ درجه خواهد بود. کمینه دمای فردا صبح و پس فردا نیز حدود ۳ درجه خواهد بود.

این کار‌شناس هوا‌شناسی گفت: انتظار داریم که امروز در خراسان رضوی و شمالی باد شدیدی در برخی ساعات بوزد و همچنین فردا این استان‌ها افت دما خواهند داشت. برای مشهد فردا ۳ درجه افت دما پیش بینی می‌شود و روز یکشنبه هم بیشینه دما مشهد ۵ درجه خواهد بود در صورتی که بیشینه دمای مشهد امروز به ۱۳ درجه می‌رسد؛ همچنین از فردا با نفوذ جریانهای سرد شمالی از دمای هوا در سواحل شمالی کشور نیز ۵ تا ۱۰ درجه کاسته می‌شود.

نقشینه در مورد وضعیت بارش در پایتخت اظهار کرد: بارشها در تهران تاکنون زیاد نبوده اما در استان‌های شمالی و همچنین برای شمال غرب و غرب بارش‌ها خوب بوده است؛ مدل‌های بلند مدت نشان می‌دهد که بارش‌ها در تهران به حالت طبیعی بر خواهد گشت که امیدواریم کمبود بارش‌ها در فلات مرکزی یعنی دامنه جنوبی البرز، قم سمنان و اصفهان را جبران کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز