خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی:

آزمایشی برای اثبات حاملگی دلبر صورت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۶۹

در ابتدا، تشخیص حاملگی از روی رفتار صورت می‌گیرد و در صورت اینکه احتمال حاملگی از روی بروز برخی رفتار‌ها تشخیص داده شود بعد از یک ماه با آزمایشات هورمونی و دیگر آزمایشات قطعیت این موضوع مطرح می‌گیرد.

مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ با رد برخی خبر‌ها نسبت به احتمال بارداری دلبر گفت: تاکنون هیچ‌گونه آزمایشی برای اثبات حاملگی دلبر صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، هومن جوکار مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیای گفت: ایده ساخت مرکز تحقیقاتی تهران از حدود ۳ سال پیش یعنی زمانی که دلبر در ۴ ماهگی به اسارت درآمد مطرح شد که بعد از بررسی‌های انجام شده و با همکاری «شان مک کوئن» از متخصصان شاخص بین المللی در حوزه گربه سانان از ایرلند، کارهای اجرایی آن از اواخر اردیبهشت ماه سالجاری آغاز شد و اکنون نیز به بهره برداری رسیده و دو یوزپلنگ را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ارائه شده توسط‌شان مک کوئن، دلبر و کوشکی در مرکز تحقیقاتی مستقر شده با مساحتی در حدود ۱۵ هزار متر مربع که در مقایسه با مراکز مشابه خود در کشورهای دیگر بسیار بزرگ‌تر و مجهز‌تر است در دروه‌های زمانی مشخص در کنار هم زندگی می‌کنند و یک زمان مشخصی از هم جدا و دوباره در کنار هم قرار می‌گیرند.

جوکار در خصوص احتمال حاملگی دلبر تصریح کرد: در ابتدا، تشخیص حاملگی از روی رفتار صورت می‌گیرد و در صورت اینکه احتمال حاملگی از روی بروز برخی رفتار‌ها تشخیص داده شود بعد از یک ماه با آزمایشات هورمونی و دیگر آزمایشات قطعیت این موضوع مطرح می‌گیرد. البته تاکنون هیچگونه ازمایشی برای اثبات حاملگی دلبر صورت نگرفته است.

جوکار گفت: این مرکز با دو هدف کلی تحقیقات و بازپروری راه اندازی شده است زیرا ممکن است در آینده یوزپلنگ‌هایی به دلایل مختلف در طبیعت آسیب بببند که به این مرکز منتقل و بعد از مداوا به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیای تاکید کرد: هدف دوم این مرکز زاد آوری و تولید مثل این گونه‌ها در این محوطه است زیرا بررسی جفت گیری این حیوانات در طبیعت امکان پذیر نیست و هدف اصلی این مرکز تحقیقات تولید مثل بصورت طبیعی و نه دستکاری‌های انسانی و لقاح مصنوعی است.

هومن جوکار افزود: همچنین مطالعه تغییرات هورمونی، بررسی بیماری‌های این گربه‌سان و بررسی‌های ژنتیکی از دیگر فعالیت‌هایی است که دراین مرکز تحقیقاتی انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز