خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

دستگاه‌های سنجش آلودگی‌هوا استانداردهستند / رفع نقص دستگاه‌ها ظرف ۲۴ ساعت

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۷۳

بر اساس قرار داد معاونت پایش اداره محیط زیست تهران با یک از شرکت‌های مربوطه، هرگونه نقص در دستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران ظرف ۲۴ ساعت رفع می‌شود.

هفته گذشته محمد باقر صدوق معاون پیشین سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد که هیچ یک از دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران و نمایشگر ان متعلق به سازمان محیط زیست، استاندارد و کالیبره نیستند و نمی‌توانند به درستی میزان آلودگی هوای تهران را مشخص کنند؛ مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران در واکنش به این اظهار نظر گفت: بر اساس قرار داد اداره محیط زیست تهران با یکی از شرکت‌های مربوطه، در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران، این دستگاهها ظرف ۲۴ تعمیر خواهند شد.

محمد حسن بازگیر در واکنش به اظهارات معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست در مورد کالیبره نبودن دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران گفت: محیط زیست استان تهران با شرکتی قرار داد دارد که بر اساس آن هر زمان یکی از دستگاه‌های کنترلی کیفیت هوا دچار نقص شود، موظف است ظرف ۲۴ ساعت آن را رفع کند.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های متعددی برای کنترل کیفیت هوای تهران در سطح شهر وجود دارد و حتی اگر یکی از آنها دچار مشکل باشد، دیگر دستگاه‌ها به درستی کار خود را انجام می‌دهند و علاوه بر ایستگاه‌های کنترل کیفیت سازمان حفاظت محیط زیست، دیگر دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران نیز دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران است.

مدیرکل اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه هر ساله هزینه زیادی برای کالیبره کردن و نگهداری از این دستگاه‌ها پرداخت می‌شود، گفت: دکتر صدوق معاون پیشین سازمان حفاظت محیط زیست از اساتید ما هستند و هرچه بگویند به سرعت آن را بررسی می‌کنیم، اما معاونت پایش و نظارت اداره محیط زیست تهران تلاش زیادی را برای اعلام درست کیفیت هوای تهران انجام می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز