خبرگزاری کار ایران

کاهش آلودگی‌ها با مصرف گاز در واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۳۲

مصرف گاز در واحدهای صنعتی می‌تواند بسیاری از آلودگی‌های ناشی از مصرف سوخت‌هایی مانند گازوئیل و… را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، گفت: مصرف گاز در واحدهای صنعتی می‌تواند بسیاری از آلودگی‌های ناشی از مصرف سوخت‌هایی مانند گازوئیل و… را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، سید سعید عسگریان، امروز، یکشنبه(۵بهمن) با اعلام این مطلب، گفت: مصرف گاز واحدهای صنعتی این استان، امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۰ درصد افزایش یافته است که این اقدام نقشی تاثیر گذار در کاهش میزان آلودگی هوا دارد.

وی در جشنواره محیط زیست و انرژی که در محل شیر پاستوریزه پگاه زنجان، با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال واحدهای صنعتی این استان، ۹۱۷ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند، افزود: این میزان در مدت مشابه پارسال ۷۰۴ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اظهار داشت: مصرف گاز در واحدهای صنعتی می‌تواند بسیاری از آلودگی‌های ناشی از مصرف سوختهایی مانند گازوئیل و… را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

عسگریان با بیان اینکه این شرکت برنامه‌های متعددی را برای بهینه سازی مصرف گاز در دست اقدام دارد، ابراز کرد: گاز یکی از انرژی‌های مناسب در رفع و کاهش آلودگی‌ها به شمار می‌رود و صرفه جویی‌های حداقلی نیز اثر گذاری زیادی به دنبال دارد.

وی یادآوری کرد: ایران به لحاظ ذخایر انرژی به ویژه ذخایر گاز جزء کشورهای غنی و شاخص در سطح جهانی است اما پنج برابر میانگین جهانی در این کشور انرژی مصرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی‌های لازم به ویژه در خانواده‌ها می‌تواند به مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از اتلاف آن منتهی شود، ادامه داد: اصلاح موتورخانه‌های واحدهای صنعتی، تجاری و دستگاه‌های اداری و حتی منازل می‌تواند حداقل ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی حاصل کند.

عسگریان در پایان با اعلام اینکه هم اکنون ۲۳۴ هزار و ۶۳۴ مصرف کننده گاز خانگی، ۱۶ هزار و۹۶۱ مصرف کننده تجاری و ۸۴۵ مشترک عمده و صنعتی در استان زنجان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار داشت: با همت کارکنان خدوم این شرکت، ۷/۹۸ درصد جمعیت شهری و ۵۲ درصد جمعیت روستایی این استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز