خبرگزاری کار ایران

آمادگی معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای شبکه‌سازی در حوزه صنایع دستی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۶۲

اخلاق نفتی بلای فرهنگی کشور ماست، دانشگاه‌های ما دانشجویان را تربیت می کنند که کارمند دولت شوند در حالی که این نگاه باید اصلاح شود.

معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور آمادگی دارد در زمینه توسعه صادرات صنایع دستی از طریق برندسازی، شبکه سازی، ثبت جهانی و آموزش تجاری سازی به این حوزه کمک کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ سورنا ستاری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان و فروشندگان صنایع دستی گفت: اخلاق نفتی بلای فرهنگی کشور ماست، دانشگاه‌های ما دانشجویان را تربیت می کنند که کارمند دولت شوند در حالی که این نگاه باید اصلاح شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: در توسعه صنعت، صادرات، اشتغال وکارآفرینی باید نگاه جدیدی داشته باشیم.

ستاری تصریح کرد: ارتقاء کیفی در تولید، مواد اولیه سنتی، مکانیزم معرفی، شناسنامه دار کردن، ثبت جهانی، استانداردسازی و برندسازی با روش‌های جدید از جمله مواردی است که در حوزه صنایع دستی می تواند راهگشا باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برندسازی یکی از بحثهای اصلی در این حوزه است، گفت: ما باید برندهای موفق داشته باشیم.

وی افزود: شبکه‌سازی و ایجاد بانک اطلاعاتی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، در گذشته صنایع‌دستی به شکل سینه به سینه منتقل می‌شد اما در حال حاضر هیچ مکانیزم روشنی برای انتقال صنایع دستی وجود ندارد.

ستاری با تاکید بر استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در این حوزه، تاکید کرد: در حوزه صنایع دستی، ما آمادگی کامل برای همکاری با این معاونت داریم، همچنین ستاد فناوری نرم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با هدف تجاری سازی علوم انسانی تشکیل شده به زودی تقویت می‌شود.

معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آینده ما در فکر جوانان است و نه در چاه‌های نفت، یادآور شد: حوزه صنایع دستی یک حوزه مهم است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز