خبرگزاری کار ایران

با ادامه روند کاهش بارش؛

سال آینده به شدت با مشکل کم‌آبی رو به رو هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۲۵

میزان بارش‌ها در ماه‌های اخیر بسیار کمتر از حد استاندارد بوده و اگر همین روند ادامه پیدا کند در سال آینده به شدت با مشکل کم‌آبی رو به رو خواهیم بود.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: ‌ امسال بارش‌ها از حد استاندارد بسیار کمتر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدهادی حیدرزاده در افتتاحیه طرح ناجیان زمین با اشاره به اینکه این طرح با هدف همسان‌سازی خانواده‌ها و جامعه نسبت به منابع طبیعی و حفاظت از اراضی ملی با همکاری دانش‌آموزان اجرا می‌شود، گفت: استان تهران یکی از استان‌هایی است که بیشترین تصرف منابع طبیعی را دارد. پدیده زمین‌خواری و تصرفات از جمله موضوعاتی است که در سال اول اجرای این طرح مد نظر داریم.

وی ادامه داد: البته کودکان را با این مفاهیم نامناسب به صورت مستقیم آشنا نمی‌کنیم، اما به دانش‌آموزان آموزش خواهیم داد که اراضی ملی جزو اکوسیستم این شهر هستند و باید حفاظت شوند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و اداره حفاظت محیط زیست تهران این طرح امسال به صورت پایلوت در دو منطقه تهران اجرا خواهد شد و در سال ۹۴ به ۳ منطقه در تهران و ۳ شهرستان این استان تسری پیدا خواهد کرد و در نهایت در سال ۹۵ در کل استان تهران اجرایی خواهد شد.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه ۷ استان در کشور با پدیده تصرف اراضی مواجه هستند، اظهار کرد: امسال با محدودیت منابع آبی بسیاری رو به رو هستیم، میزان بارش‌ها در ماه‌های اخیر بسیار کمتر از حد استاندارد بوده و اگر همین روند ادامه پیدا کند در سال آینده به شدت با مشکل کم‌آبی رو به رو خواهیم بود. بنابراین از همه هم‌وطنان تقاضا دارم که به صرفه‌جویی منابع آب و دعا برای بارش باران اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز