خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد:

کشف ۵۹۷۴۶ اثر تاریخی در ۱۰ماهه اول امسال

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۴۸۶

در ۱۰ماهه اول امسال ۵۹۷۴۶ اثر تاریخی کشف شد که از این تعداد ۱۱۷۲۳ اثر اصل بود / در طی این کشفیات چندین باند بزرگ قاچاق آثار تاریخی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از کشف ۵۹۷۴۶ اثر تاریخی در ۱۰ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری امروز(دوشنبه) در مراسم رونمایی از آثار تاریخی کشف شده توسط یگان حفاظت میراثفرهنگی گفت: در ۱۰ماهه اول امسال ۵۹۷۴۶ اثر تاریخی کشف شد که از این تعداد ۱۱۷۲۳ اثر اصل بود.

وی خاطرنشان کرد: در طی این کشفیات چندین باند بزرگ قاچاق آثار تاریخی شناسایی و دستگیر شدند.

مهری با اشاره به اینکه یگان حفاظت، مطابق برنامه سوم در دهه ۸۰ در سازمان میراثفرهنگی، گردشگری راه‌اندازی شد، افزود: در ۱۰ماهه اول سال توانست به طور مستقل و یا در همکاری با پلیس‌های تخصصی همچون پلیس آگاهی نسبت به کشف آثار در معرض قاچاق به خارج از کشور اقدام کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: ۴۸ هزار از آثار مکشوفه بدل بودند که این مسئله نیز خود جرم است.

سردار مهری افزود: در جهت افزایش تجربه نیروهای یگان حفاظت میراثفرهنگی دوره‌های آموزشی و کارگاهی با همکاری اینترپل نیروی انتظامی برای انتقال تجربه به فرماندهان یگان برگزار شد و امیدواریم که بتوانیم با همکاری سازمان اقداماتی را در جهت تقویت این یگان انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز