خبرگزاری کار ایران

با نظر مثبت رئیس ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه؛

اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای ارومیه افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۶۹

افزایش اعتبارات این طرح، به جهت حجم زیاد فعالیت‌های محول شده به سازمان و همچنین میزان اهمیت این اقدامات در احیای دریاچه ارومیه صورت پذیرفت.

گزارش‌ اقدامات اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست مرتبط با تکالیف و وظایف این سازمان در خصوص احیای دریاچه ارومیه و همچنین شرح کاستی‌ها و موانع ارائه شد از این رو با نظر مثبت رئیس ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه، اعتبارات تخصیصی به سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای ارومیه افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود باقرزاده کریمی با اشاره به جلسه هماهنگی اقدامات اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه با حضور عیسی کلانتری رئیس ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص دریاچه ارومیه برگزار شد، گفت: هماهنگی این دو نهاد به دلیل نقش سازمان حفاظت محیط زیست در احیای دریاچه ارومیه بسیار مهم است.

باقرزاده افزود: پیش از این جلسه عدد اعتباری که از مجموع اعتبارات تخصیصی برای احیای دریاچه ارومیه به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص داده شده بود در حدود سه درصد کل اعتبارات بود که خوشبختانه پس از بحثو بررسی موضوعات مطروحه از سوی سازمان و با نظر مثبت رئیس ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه این اعتبارات به ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: این افزایش به جهت حجم زیاد فعالیت‌های محول شده به سازمان و همچنین میزان اهمیت این اقدامات در احیای دریاچه ارومیه صورت پذیرفت.

باقرزاده خاطرنشان ساخت: اینکه این بودجه به سرعت محقق شده است، نشان از عزم دولت و همکاری خوب سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه برای احیای دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه برخی از محورهای اصلی فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست عبارت است از احیای اکولوژیک بخش‌های خشک شده دریاچه به ویژه در بخش جنوبی و همچنین تالاب‌های آب شیرین اطراف دریاچه که با توجه به کمبود آب در آن منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: آب موجود در تالاب‌های اقماری، پشتیبان قسمت‌های خشک شده دریاچه شده‌اند و حتی پرندگان مهاجر هم به آن قسمت مراجعه می‌کنند و از این رو ساماندهی این بخش مهم از دیگر وظایف سازمان در احیای دریاچه ارومیه است.

باقرزاده افزود: بخش عمده اعتبارات تخصیصی نیز به منظور تثبیت گرد و غبار با استفاده از روش‌های مختلف در داخل دریاچه است.

وی با اشاره به گونه منحصر به فرد آرتمیا و تهدید بزرگی که در حال حاضر به دلیل شرایط دریاچه متوجه ذخیره ژنتیکی آرتمیا هست، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات و وظایف سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد فضای طبیعی برای این گونه ارزشمند و حفظ و احیای و پرورش آن در سواحل دریاچه است.

باقرزاده اضافه کرد: جمع آوری آب باران در جزایر ارومیه با توجه به میزان بارش سالیانه آن منطقه که در حدود ۳۰۰ میلی متر است و می‌تواند منبع خوبی برای تامین آب مورد نیاز حیات وحش منطقه باشد از دیگر وظایف سازمان است.

باقرزاده ادامه داد: با تامین آب و علوفه مورد نیاز حیات وحش منطقه، می‌توانیم در حفظ حیات وحش منطقه موفق شویم.

وی تاکید کرد: البته پیش از تخصیص این اعتبارات، سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات اجرایی بسیاری از جمله در خصوص سیستم‌های سطوح آبگیر باران، انتقال آب به جزایر به طور مثال از طریق خط لوله رشکان به جزیره اشک برای تامین آب حیات وحش، تغییر الگوی کشت و آبیاری و کاهش میزان آب مصرفی کشاورزی در منطقه و به طور کلی توسعه کشاورزی پایدار را آغاز کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز