خبرگزاری کار ایران

با مشکلات محیط زیستی بسیاری روبرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۱۴

امسال در شرایطی نمایشگاه محیط زیست را برگزار کرده‌ایم که ایران با مشکلات محیط زیستی بسیاری همچون خشکسالی، آلودگی هوا و آب، ریزگرد‌ها و آلودگی دریا و سواحل روبرو هستیم.

رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: این نمایشگاه امسال با حضور ۲۹۰ شرکت داخلی و خارجی در حوزه محیط زیست و با شعار اقتصاد مقاومتی اقتصاد سبز از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فدایی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: شرایط کنونی محیط زیست ایران شکننده است، چنانچه نتوانیم اکنون از هم‌افزایی یکدیگر برای خروج از این شرایط اقدام کنیم ممکن است که آخرین نسل از ایرانیان باشیم که از این منابع طبیعی بهره می‌بریم.

وی ادامه داد: امسال در شرایطی نمایشگاه محیط زیست را برگزار کرده‌ایم که ایران با مشکلات محیط زیستی بسیاری همچون خشکسالی، آلودگی هوا و آب، ریزگرد‌ها و آلودگی دریا و سواحل روبرو هستیم.

رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حاکمیتی این حوزه اقدامات و تلاش‌های بسیاری را در این یکسال انجام داده است که از جمله آنها می‌توان به لغو مصوبات غیرمحیط زیستی در دولت گذشته، برنامه‌ریزی برای احیای دریاچه ارومیه، حذف بنزین پتروشیمی، ارائه کارنامه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه محیط زیست، برگزاری شورای عالی محیط زیست پس از ۷ سال تاخیر، تدوین استانداردهای زیست محیطی، ‌مقابله با قاچاق حیات وحش، ‌بهبود وضعیت حقوق محیط‌بانان، تلاش برای حل مشکل پسماند در شمال کشور و امضای تفاهمنامه با دیگر دستگاه‌ها برای هم افزایی، رایزنی‌های مهم بین المللی و منطقه‌ای نامبرد.

وی افزود: امسال در جمع کارکنان نمونه دولت یک محیط‌بان وجود داشت که نشان دهنده عزم دولت و رئیس جمهور نسبت به اولویت قرار دادن محیط زیست است، امسال نمایشگاه محیط زیست در سه سالن نمایشگاه بین‌المللی و با حضور ۲۹۰ شرکت ایرانی و خارجی و در واقع حضور ۱۳ شرکت خارجی و تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

فدایی ادامه داد: چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست به عنوان سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود و در راستای بهره‌وری شرکت‌های حوزه محیط زیست و حرکت به سمت توسعه پایدار اقدام می‌کند. همچنین در این نمایشگاه کارگاه‌ها و مناظر‌های بسیاری با حضور اساتید، دوستداران و فعالان حوزه محیط زیست برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز