خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر:

رونق گردشگری با رویکرد بسیار مثبتی روبروست

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۸۹۶

در حال حاضر رونق گردشگری با رویکرد بسیار مثبتی از سوی رئیس جمهور و بخشهای مختلف دولت روبرو است.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حدود هزار و ۱۰۰ هتل، ۶۰۰ هتل آپارتمان، هزار مهمانپذیر و اماکن شبیه به آن در کشور وجود دارد، اما در نوروز ۹۳ مسافران ما در کمتر از ۱۰ درصد این اماکن اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر در نشست مشترک ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با ستاد اجرایی استان‌ها گفت: توسعه گردشگری در همه کشور‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش در مسائل فرهنگی و اقتصادی با هدف ایجاد تعاملات فرهنگی با ملتهای مختلف و معرفی اماکن جاذبه‌های طبیعی، مراکز مذهبی و غیره مورد سرمایه‌گذاری جدی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروزه ۹ الی ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی کشورهای موفق از محل گردشگری حاصل می‌شود و براساس آمار جهانی در این کشور‌ها از هر هفت اشتغال موثر و پایدار یک اشتغال در بخش گردشگری است.

معاون رئیس جمهور گفت: در کشور ما در حال حاضر رونق گردشگری با رویکرد بسیار مثبتی از سوی رئیس جمهور و بخشهای مختلف دولت روبرو است و ما وظیفه داریم که دراین بخش تمرکز کنیم. گفته می‌شود که گردش مالی بخش گردشگری در دنیا سالانه معادل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است که تمام کشور‌ها سعی می‌کنند در این گردش مالی سهم خوبی را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته از بیش از یک میلیارد و ۱۵۰ هزار نفر گردشگر، هزار و ۲۵۰ میلیارد دلار درآمد به وجود آمده است که سهم کشور ما با توجه به تحریم‌های غیرقانونی و ناهماهنگی‌های نظام اجرایی در سال‌های پیشین تنها ۵.۰درصد از این مقدار بوده است. در حالی که براساس سند چشم‌انداز، سهم ما در این بخش در سال ۱۴۰۴ حدود سه درصد با ورود ۲۰ میلیون گردشگر و ۳۰ میلیارد دلار در آمد باید باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما شاهد حضور ۷.۴ میلیون نفر گردشگر با در آمد معادلی ۶ الی ۷ میلیارد دلار در کشور هستیم که این اعداد باید با همگرایی میان بخش‌های مختلف وسعت بیشتری پیدا کند.

سلطانی‌فر ادامه داد: تمام تلاش ما بر این امر متمرکز است که طراز گردشگران که به کشور وارد می‌شوند، نسبت به گردشگرانی که از کشور خارج می‌شوند، مثبت باشد. در حال حاضر در ازای ۷.۴ میلیون نفر گردشگر ورودی شاهد خروج ۷ میلیون نفر گردشگر به سمت کشورهای خارجی بوده‌ایم که طراز منفی را نشان می‌دهد، هر چند که در ماه تیر تا مهرماه توانستیم که طراز گردشگری را مثبت کنیم.

رئیس سازمان میراثفرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: ما در کشور با دو دوره زمانی پر حجم سفر که حدود ۱۰۰ الی ۱۰۵ روز است و ۲۵۰ روز کم حجم روبرو هستیم که تلاش می‌کنیم با ارائه تسهیلات و کاهش قیمت‌ها؛ سفر در زمان کم ترافیک را افزایش دهیم تا حداقل ۵.۴ میلیون نفر بازنشسته و ۴ میلیون نفر دانشجو در این زمان به سفر بپردازند.

وی ادامه داد: حدود هزار و ۱۰۰ هتل، ۶۰۰ هتل آپارتمان، هزار مهمانپذیر و اماکن شبیه به آن در کشور وجود دارد اما در نوروز ۹۳ مسافران ما در کمتر از ۱۰ درصد این اماکن اسکان یافتند و باقی آن‌ها یا در مراکز اقامتی ادارات و یا در کمپ و خانه مسافر‌ها اسکان کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور گفت: البته موفق شدیم؛ تعداد زیادی از خانه مسافر‌ها را در کشور سامان دهی کنیم به طوری که از حدود بیست هزار خانه مسافر اطلاعات ۱۴ هزار خانه مسافر وارد سایت شده است.

وی تاکیدکرد: امیدواریم گردشگران را به سمت تمامی نقاط کشور که جاذبه‌های گردشگری مناسب دارند، هدایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز