خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست کشور:

از مردم اراک که با تجمعات آرام حرف های خود را زدند تشکر می کنم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۶۴

من به دعوت مردم اراک به اینجا سفر کردم. / حساسیت مردم اراک به سلامشتان را تحسین می‌کنم / دکتر روحانی برای رفع آلودگی هوای اراک دستور ویژه صادر کرده‌اند

ایلنا: دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در سفر یک روزه به اراک در جمع خبرنگاران گفت: من به دعوت مردم و در پی تجمعات مردمی که برای مقابله با آلودگی هوای این شهر صورت پذیرفته بود به اراک سفر کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار ایلنا رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: من از مردم اراک که با تجمعات آرام حرفهای خود را به گوش مسئولان رساندند تشکر می‌کنم و از اینکه مردم اراک نسبت به سلامتشان حساس هستند آن‌ها را تحسین می‌کنم.

دکتر ابتکار خاطر نشان ساخت: اخبار تجمعات مردم اراک را از رسانه‌ها دریافت می‌کردم و پیگیر آن بودم.

وی افزود: بحثآلودگی هوای اراک در هفته دوم کار دولت در هیئت دولت مطرح شد و آقای رئیس جمهور هم تاکید ویژه داشتند که به این موضوع رسیدگی شود و به همین منظور من در اولین سفر کاری خود به اراک سفر نمودم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در سفر به اراک کارهای نهایی مربوط به بهره برداری از مرکز پایش آلاینده‌های اراک به انجام رسید و همچنین مقرر شد به منظور کاهش بخشی از آلودگی هوای اراک کوره‌های آجرپزی مستقر در اطراف شهر گازسوز شوند و این موضوع با اولویت بالا پیگیری خواهد شد.

معاون رئیس جمهور افزود: قبل از سفر به اراک با وزیر صنعت و وزیر نفت صحبتهایی داشتم و با هماهنگی آن‌ها قرار شد تصمیماتی را اتخاذ نمایم تا در رفع مشکل آلودگی هوای اراک موثر باشد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: من وعده‌های غیرعملی مطرح نمی‌کنم و این را باید بدانیم که نسبت به سلامت مردم باید مسئولانه برخورد کنیم.

وی افزود: در سال ۸۴ طرح کاهش آلودگی هوای اراک آماده اجرا بود که با تغییر دولت این موضوع راکد ماند.

دکتر ابتکار از مردم اراک خواست تا مطالباتشان نگذرند، ولی از تجمع کنندگان برای مقابله با آلودگی هوا خواست تا به تجمعات خود پایان دهند.

وی از مردم خواست تا با نقد عملکرد و رصد فعالیتهای انجام شده یار و یاور دولت باشند.

وی افزود: دولت از نقد استقبال می‌کند و ما خواهان فضای باز و جامعه سالم هستیم.

دکتر ابتکار NGO‌ها را یاور مسئولان دانست و گفت: من به رشد و توسعه انجمنهای محلی و تخصصی نگاه مثبت دارم و مسئولان باید بدانند که هرگز از نقد این تشکل‌ها نباید ناراحت شوند.

در ادامه این نشست نمایندگان NGO‌ها به بیان مواردی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز