خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح جزئیات آزادراه فراهان – قهاوند از زبان نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۴۴۷

نماینده مردم تفرش، آشتیان فراهان در مجلس شورای اسلامی، جزئیات آزادراه فراهان-قهاوند که قرار است دو استان مرکزی و همدان را به یکدیگر متصل کند را تشریح کرد.

ولی الله بیاتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سئوالی در مورد جزئیات طرح آزادراه فراهان – همدان که کلنگ آن در شهرستان فراهان به زمین زده شد، اظهار داشت: پیش از بیان جزئیات این طرح بزرگ ملی، لازم است به رویه نادرست و ناصواب صدا و سیمای استان مرکزی اشاره کنم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان فراهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: روز شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ با وجود این که در مراسم کلنگ زنی آزادراه فراهان – همدان، استاندار استان مرکزی، دکتر امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و خانواده معظم شهدا حضور داشتند و از طرفی این پروژه، یک پروژه مهم ملی است که دو استان مرکزی و همدان را به هم متصل می‌کند، اما صدا و سیمای استان مرکزی و شبکه تلویزیونی آفتاب این رویداد بسیار مهم را پوشش خبری نداد.

وی افزود: قبل از این مراسم هم با قائم مقام صدا و سیمای استان مرکزی هماهنگ کرده بودیم که آغاز بکار این پروژه بسیار مهم که اعتبار حدود ۳هزار میلیارد ریالی هم برای آن پیش بینی شده است را پوشش خبری دهند اما متأسفانه هیچ خبری از این اتفاق مهم مخابره نشد و این گونه به نظر می رسد که شبکه تلویزیونی آفتاب، سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان را جز حیطه کاری خودش نمی داند.

بیاتی گفت:  خبرگزای صدا و سیما در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان دفتر نمایندگی ندارد و این شرایط، ظلم به مردم این سه شهرستان و حوزه انتخابیه است؛ متاسفانه شبکه تلویزیونی آفتاب، رویدادهای این سه شهرستان را یا پخش نمی کند یا این که خیلی جزیی و مختصر در آخرین بخش های اخبار منعکس می‌کند.

وی تصریح کرد: من از مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی می خواهم این رفتارشان را نسبت به شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان اصلاح کرده و اخبار این حوزه انتخابیه را منعکس کرده و اطلاع رسانی به موقع انجام دهند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای دکتر جبلی ریاست محترم سازمان صدا و سیما هم می خواهم که این رویه نادرست شبکه تلویزیونی آفتاب و صداوسیمای استان مرکزی را اصلاح کنند؛ و البته ما مطالبات مردمی را پیگیری می کنیم و باید صدا و سیما در همه شهرهای استان مرکزی حضور فعال داشته باشد و منحصر به شهرستان اراک و مرکز استان نباشد.

وی در ادامه در خصوص جزییات پروژه آزادراه فراهان – همدان که کلنگ احداث آن به زمین زده شد، اظهار کرد: احداث این آزادراه و اتوبان، از سال ۱۳۸۹ مصوب شده بود اما متأسفانه پیگیری لازم برای آن صورت نگرفته بود؛ از وقتی که مردم این حوزه انتخابیه بنده را بعنوان نماینده خود انتخاب کردند، پروژه های بر زمین مانده را مورد بررسی قرار دادیم که یکی از آن ها همین بحث احداث آزادراه فراهان به همدان بود که مطالبات مردمی متعددی هم برای آن وجود دارد، چرا که هر ساله تصادفات فراوانی در این مسیر می شود و متأسفانه برخی از آن ها هم منجر به فوت میگردد.

بیاتی گفت: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان تعیین شد که بر همین اساس مناقصه ای برگزار و در نهایت شرکت جهاد نصر استان مرکزی که پیمانکار بومی است، برنده این مناقصه شد که قرارداد آن منعقد شد تا این پروژه که از مطالبات مردمی هست، هرچه زودتر اجرایی شود.

وی در مورد طول مسیر آزادراه فراهان به قهاوند در استان همدان گفت: بخشی از این پروژه در خاک استان مرکزی و بخشی در خاک استان همدان است؛ از طرف استان همدان کار شروع شده؛ و سهم استان مرکزی هم از این آزادراه ۷۰ کیلومتر است که از این ۷۰ کیلومتر، ۳۹ کیلومتر متعلق به حوزه فراهان می باشد و مابقی متعلق به حوزه انتخابیه شهرستان کمیجان و اراک است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که طبق قرارداد، پیمانکار باید ظرف ۲سال آینده طول ۳۹ کیلومتر آزادراه را تحویل دهد، گفت: طبق مذاکراتی که با پیمانکار داشتیم، قرار بر این شد که با توجه به پرتردد بودن این مسیر، هر ۱۰ کیلومتر را آماده بهره برداری کند و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان این که قراراست باند دوم این آزادراه هم مورد مطالعه قرار گیرد، گفت: ان شاءالله این پروژه در زمان نمایندگی بنده یعنی ظرف نهایت دو سال آینده به بهره برداری برسد تا مردم از این خدمت ماندگار استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز