خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان بیش از مشکلات و مسائل است / رسانه‌ها در انعکاس نقاط امیدآفرین و شناسایی موضوعات نگران کننده نقش آفرینی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۸۱

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که دارد به مراتب بیش از مشکلات و مسائل آن است. برای اینکه این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در خدمت مردم قرار گیرد نیازمند هم‌افزایی قدرتمند و یک همدلی مجدانه و متعهدانه برون دستگاهی است تا برای پیشرفت و آبادانی استان در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص الائمه در نشست خبری با اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: این ضروریات باید مورد توجه تمام دلسوزان استان مرکزی از جمله مورد توجه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای و اجتماعی قرار گیرد. رسانه‌ها باید در انعکاس نقاط امیدآفرین و شناسایی موضوعات نگران کننده نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: نسبت به آینده استان مرکزی و بهبود شرایط و شاخص‌های مهم آن در کشور امیدواریم، اما نافی نگرانی نسبت به برخی موضوعات نیستیم و بین نگرانی و ناامیدی فاصله معناداری وجود دارد. تاکنون اقدامات و نوآوری‌هایی در سطح استان مرکزی در چارچوب‌های اصولی انجام شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: باید توجه داشت که آنچه جامعه را به سمت وضعیت مطلوب حرکت می‌دهد، تنها امید است. برای اینکه مسیر رشد و تحول با شتاب بیشتری طی شود، نیازمند هم‌افزایی‌ها هستیم. در این راستا باید نقاط امید تقویت شود و مقابله با هر آنچه موجب نا امیدی در جامعه می‌شود، صورت گیرد.

مخلص الائمه تصریح کرد: همه باید در جهت تقویت و بهبود نگاه مردم به آینده که موتور محرک پیشرفت است، حرکت کنند و در این رهگذر رفتار، سلوک، برنامه‌ها و منش رفتاری دولتمردان بسیار موثر است. دولت اهداف خود با حفظ چارچوب‌های اصلی اما تغییر بنیادین در روش‌ها، کارکردها و الگوهای اجرایی، قرار داده است.

وی بیان داشت: سند تحول دولت مردمی باید در راس حرکت تحول جهشی باشد. امید است در مدت فعالیت دولت سیزدهم برنامه‌های اجرایی که 1023 برنامه در سند تحول قید شده، محقق شود و تحولی که مورد توقع است نیز فراهم شود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: احتمال اینکه کشور وارد شرایط دیگری از ویروس فراگیر کرونا شود وجود دارد. در این راستا نیاز است دستوالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و سایر ضوابطی که میزان رعایت آن در استان مرکزی به 5 درصد رسیده، به بالای 59 درصد برسد.

مخلص الائمه ابراز داشت: ویروس کرونا مجدد در کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی شدت گرفته و مراجعه سرپایی در روزهای اخیر در کشور و استان مرکزی نیز افزایش یافته و احتمال افزایش بستری بیماران تا 2 هفته آتی وجود دارد.

وی ادامه داد: سویه جدید کرونا قدرت کمتری نسبت به سویه‌های قبل دارد، اما متخصصان امر اعلام کرده‌اند که اگر در بدن افراد زیاد گردش یابد، قدرت آن نیز افزایش می‌یابد و نیاز است مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار مرکزی همچنین گفت: سفر رئیس جمهور به استان مرکزی پیش از نوروز 1401 برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل موج ششم ویروس کرونا، برخی سفرها به تاخیر افتاد و جابجایی در فرایند آنها رخ داد. تاریخ سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی هنوز قطعی نشده و به محض اعلام آن، برنامه‌ها اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

مخلص الائمه افزود: تمام جلسات پیش سفر که تاکنون بالغ بر 50 جلسه بوده است، هم در استان مرکزی و هم در تهران برگزار شده و مقدمات سفر فراهم است و پیشنهادات نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: به طور قطع تاخیر سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی و انجام سفر در سال جاری، به لحاظ مسائل اعتباری به نفع استان شده است. در این سفر منابع مالی و مجوزهای لازم برای برخی پروژه‌ها دریافت می‌شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی نیمه تمام با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی اولویت اصلی سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی است. پروژه‌های اولویت‌دار و امکان اتمام آنها در سفر ریاست جمهوری مطرح می‌شود که امید است مورد موافقت نهایی صورت گیرد. چندین پروژه با قدمت بالای این استان از جمله پل موسوم به سنجان که هنوز نامگذاری آن صورت نگرفته، سرعت گرفته و با روند خوبی در پیش است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز