خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اراک اعلام کرد؛

پایان بلاتکلیفی اراکی‌ها با ابلاغ طرح 24 متری / شهرداری مکلف به اجرای طرح 24 متری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۱۸۵

رئیس شورای شهر اراک با بیان اینکه شهرداری مکلف به اجرای طرح 24 متری این شهر شده است و تأخیر در این حوزه به هیچ عنوان جایز نیست، گفت: با اعلام مجدد این طرح از سوی استاندار مرکزی و با گذشت یک ماه از ابلاغ آن، عملیات اجرایی طرح کلید می‌خورد و شورای شهر نیز با جدیت پیگیر موضوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمان عین‌القضاتی در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: امید است با سرعت و شتاب مناسب، عملیات عمرانی طرح 24 متری آغاز شود تا شاهد یک طرح محرک توسعه شهری باشیم و میزان رضایت مندی شهروندان افزایش یابد. همچنین در اجرای این طرح سیاست های تشویقی نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: پیشنهاد مشوق‌های شورا برای املاک مجاور معبر، توافقنامه با مالکین تا سقف 5 طبقه و پیلوت و حداکثر سطح اشغال بیش از 60 درصد در مساحت باقیمانده و در برابر امتیاز عقب نشینی است. همچنین امتیاز اعطای تجاری به شرط تأمین پارکینگ است که در این زمینه نیاز به مصوبه کمیسیون ماده 5 است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: طرح 24 متری یک شریان اصلی محسوب نمی‌شود، بلکه یک معبر جمع و پخش‌کننده است که بر اساس مصوبه، از میدان ولیعصر به خیابان میرزای شیرازی ایجاد می‌شود.

عین‌القضاتی تصریح کرد: در اجرای طرح 24 متری، 245 پلاک با مساحت 23 هزار و 220 متر مربع با این معبر درگیر هستند. بر این اساس و با ابلاغ به شهرداری اراک، تکلیف خانواده‌هایی که منازل آنها در این مسیر است، پس از گذشت حدود 20 سال روشن شد.

وی بیان داشت: 170 پلاک کمتر از 40 درصد، 35 پلاک بین 40 تا 70 درصد، 14 پلاک بین 70 تا 90 درصد و 26 پلاک بین 90 تا 100 درصد، درگیر این معبر هستند. تملکاتی که در دوره‌های پیشین انجام شده و موارد تملکی که از انتهای خیابان جهاد باقی مانده است، می‌تواند پشتوانه خوبی برای اجرای طرح 24 متری باشد.

رئیس شورای شهر اراک با اشاره به اینکه اجرای این طرح، مردم را از بلاتکلیفی بین طرح‌های 58 متری و 24 متری رها می‌کند، تأکید کرد: طرح 58 متری با هدف روانسازی ترافیک و ایجاد روند تکمیل شبکه معابر شهری از سال 1381 پیش‌بینی شده بود و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شد.

عین‌القضاتی ابراز داشت: بر اساس مختصات طرح 58 متری، تملک 218 پلاک به شعاع 2 کیلومتری از میدان ولیعصر تا خیابان میرزای شیرازی در دستور کار قرار داشت. اما با گذشت بیش از 15 سال اجرایی نشده و در نهایت اجرای آن لغو شد. پس از گذشت سالها این پروژه به طرح 24 متری تغییر کرد.

وی اضافه کرد: شورای شهر ششم مخالف حذف طرح 58 متری است و آن را یک تصمیم غیرکارشناسانه در دوره گذشته می‌داند، اما به قانون پایبند است و بر اجرای مواردی که از مجاری قانونی تصویب و ابلاغ می‌شود به نحو احسن نظارت می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز