خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک:

لایحه بودجه پیشنهادی سال 1402 شهرداری اراک تقدیم شورای شهر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۳۸۵

سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: لایحه بودجه پیشنهادی سال 1402 شهرداری اراک با عنوان مجموعه مدیریت شهری، با حجم 30 هزار میلیارد ریال برای بررسی و تصویب به این شورا تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس خسروانی افزود: این میزان بودجه پیشنهادی، رشد 57.8 درصدی نسبت به بودجه سال جاری دارد و برای بررسی و تصویب، تقدیم شورای اسلامی شهر شد تا پس از بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه شورا و تصویب در صحن علنی به شهرداری برای اجرا در سال 1402 ابلاغ شود.

وی ادامه داد: این بودجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی و تفریغ بودجه شهرداری‌های وزارت کشور، بخشنامه بودجه سال 1402 و برش یک ساله از برنامه راهبردی عملیاتی 5 ساله شهرداری اراک و همچنین سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی شورای اسلامی شهر اراک، تهیه و تدوین شده است.

سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: احتمال می‌رود در بررسی‌های کمیسیون تلفیق و ارائه پیشنهادهایی از سوی اعضای شورا، تغییراتی در ردیف‌های فعلی همچنین رقم بودجه ایجاد شود.

خسروانی تصریح کرد: نسبت بودجه جاری شهرداری به کل بودجه 30 درصد و نسبت بودجه عمرانی شهرداری به کل بودجه 70 درصد است که با توجه به تورم موجود، نصاب مناسبی محسوب می‌شود، هرچند که تاکید شورای شهر ششم بر صرفه‌جویی حداکثری شهرداری در مصارف جاری بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه اختلاف بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اراک نسبت به بودجه سال جاری، حدود 6000 میلیارد ریال است، بیان داشت: در بخش درآمدی، 70 درصد درآمد شهرداری از محل درآمدهای ناشی از عوارض عمومی مانند مالیات برارزش افزوده و عوارض صدور پروانه تأمین می‌شود.

سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک تأکید کرد: ممیزی املاک سطح شهر، ایجاد پل روگذر انتهای خیابان شهدا، ایجاد فرهنگسرا در مناطق شهری (چندمنظوره)، طرح ساخت پایانه درون شهری، ساخت مجتمع 90 واحدی قائم، ایجاد ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی خیابان طالقانی از جمله طرح‌های جدید عمرانی لایحه بودجه سال آینده است.

خسروانی ابراز داشت: تکمیل طرح آفتاب، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح میدان مقاومت، جاده فراهان، جاده فرودگاه، تکمیل رینگ شهری آرامستان، میدان امام خمینی و میدان امام حسین، ، اجرای طرح 800 هکتاری دره گردو به منظور ایجاد تفرجگاه، زیرسازی و آسفالت معابر شهری و خرید قیر، ایجاد سامانه جمع‌آوری و بازیافت و دفع پسماند شهری، از جمله طرح‌های مهم ادامه‌دار از سال گذشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز