خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

سهم کشور از عرصه‌های بین‌الملل و شاخص‌های اقتصادی باید مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۳۸

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه کشور روی ریل توسعه قرار دارد، گفت: سهم کشور از عرصه‌های بین‌الملل از قبیل انرژی، ترانزیت هوایی و زمینی، اقتصاد دریا و دیگر شاخص‌های اقتصادی باید مشخص شود. برای دست‌یابی به این موضوع دولت باید تدابیر کارگشا اتخاذ کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌اله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار با وزیر امور اقتصاد و دارایی در اراک، افزود: ارتباطات بین‌المللی از اهمیت ویژه برخوردار است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از پتانسیل‌ها ‌و توانمندی‌های بیشتر کشور در عرصه‌های مختلف بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه دولت تاکنون گام‌های بلندی برای حل‌وفصل مشکلات جامعه برداشته و امید است این گام‌ها هر روز بلندتر شود، ادامه داد: هفته دولت فرصتی مناسب برای ارزیابی عملکرد یک ساله مسئولان و مدیران است. باید در این هفته اقدامات و برنامه‌های سال آینده نیز هدفگذاری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در استان مرکزی اظهار داشت: توجه به نیروی انسانی و تأمین نیازهای آنان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، چرا که اگر به این بخش از جامعه بی توجهی شود بدون شک فرار سرمایه شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که باعث فرار سرمایه انسانی از کشور می‌شود ناترازی در نظام پرداختی است. برای مثال اینکه یک کارگر در یک واحد تولیدی دولتی چند برابر یک آموزگار حقوق دریافت می‌کند و این مسئله مهم باید از سوی متولیان امر اصلاح شود.

وی همچنین به کادرسازی و سلامت نظام مالیاتی کشور تأکید کرده و بیان داشت: در امور مولدسازی دولت اقدامات خوبی انجام داده است، اما مسئولان در این فرایند باید به قیمت‌گذاری‌ها توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز