خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

۸۰ درصد بودجه‌های عمرانی سال ۹۲ استان مرکزی هنوز پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۶۲

از کل اعتبارات عمرانی استان مرکزی در سال ۹۲ فقط۳۰ میلیارد تومان یعنی ۲۰ درصد آن پرداخت شده و پروژه های عمرانی نیمه تمام استان در فقدان پرداخت ۸۰ درصد باقی مانده نیاز به جذب اعتبار از منابع دیگر دارند.

اراک - ایلنا: از کل اعتبارات عمرانی استان مرکزی در سال ۹۲ فقط۳۰ میلیارد تومان یعنی ۲۰ درصد آن پرداخت شده و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام استان در فقدان پرداخت ۸۰ درصد باقی مانده نیاز به جذب اعتبار از منابع دیگر دارند.
به گزارش ایلنا استاندار مرکزی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان که صبح امروز تشکیل شد با اعلام این خبر گفت: ۸۰ درصد بودجه‌های عمرانی استان هنوز پرداخت نشده اما قانون بودجه تبصره‌هایی را در اختیار مدیران دستگاه‌ها قرار داده که می‌توانند با جذب اعتبار از منابع دیگر صرف پروژه‌های عمرانی نمایند.
مقیمی ضمن تاکید بر استفاده از ابزارهای قانونی که مدیران دستگاه‌ها برای جذب منابع از ظرفیت‌های قابل پیگیری در اختیار دارند تصریح کرد: ما باید هنرمان این باشد که از این ردیف‌های قانونی حداکثر جذب را برای استان داشته باشیم و اکنون که اصلاحیه دولت به بودجه سال ۹۲ در مجلس بررسی و قانون اصلاح بودجه به دولت ابلاغ و به مدیران دستگاه‌ها نیز با مکاتبه اعلام شده است مدیران با استفاده از تبصره‌ای که در این قانون در بحثتها‌تر دیده شده نسبت به جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی هر چه زود‌تر اقدام نمایند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های دولتی می‌توانند با رعایت قوانین موجود نسبت به تها‌تر منابع مالی حاصل را در پروژه‌های عمرانی مصرف کنند افزود: ما می‌توانیم بودجه مصوبمان را در بخش‌های مختلف از املاک و مواردی که در اداره مربوطه استفاده‌ای ندارد به صورت تها‌تر صرف کنیم و با فروش یا واگذاری ساختمان، راه، وسایل و… تکمیل پروژه‌های نیمه کاره را در اولویت قرار دهیم.
مقیمی تصریح کرد: با توجه به سقف زمانی که برای جذب اعتبار با استفاده از این تبصره قانونی گذاشته شده و این تبصره تا شب عید فرصت دارد باید تمام هم خود را بر این قرار دهیم تا با شناسایی هر چه سریع‌تر مواردی که در بخش تها‌تر کاربری دارند نسبت به فروش یا واگذاری آن به پیمانکار پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از این تبصره کار را به پایان برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز