خبرگزاری کار ایران

سهم 8880 ریالی روستاهای مرکزی از محل مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۹۲۲

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی گفت: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده 8880 میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری استان تخصیص داده شد. از این میزان 7790 میلیارد ریال سهم روستاهای دارای دهیاری و 1090 میلیارد ریال نیز سهم روستاهای فاقد دهیاری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد پاکپور در نشست خبری به مناسبت 15 مهر ماه روز ملی روستاها و عشایر، افزود: در سال جاری نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده 2360 میلیارد ریال به دهیاری‌های استان اختصاص داده شد که 2180 میلیارد ریال سهم روستاهای دارای دهیاری و 180 میلیارد ریال سهم روستاهای فاقد دهیاری است.

وی اعتبارات اختصاص داده شده از محل منابع ارزش افزوده به دهیاری‌های اشاره کرده و ادامه داد: 10 هزار میلیارد ریال اعتبار از سال 1400 نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری از محل منابع ارزش افزوده به دهیاری‌های استان مرکزی اختصاص داده شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 416 طرح عمرانی و اقتصادی با 3380 میلیارد ریال اعتبار در 424 روستای این استان اجرا شد. برای هر یک از طرح‌ها، 8 میلیارد ریال اعتبار صرف شده که 121 خانوار از خدمات آنها بهرمند شدند.

پاکپور تصریح کرد: در سال جاری مجوز 67 دهیاری جدید در روستاهای دارای 20 تا 30 خانوار استان مرکزی اخذ شده است. با این حساب اکنون 858 روستای استان از خدمات دهیاری‌ بهره‌مند شده‌اند. دهیاری‌های جدید استان به سازمان برنامه بودجه معرفی شده تا مانند دستگاه اجرایی از بودجه سالانه بهره‌مند شوند.

وی به موضوع درجه‌بندی دهیاری‌ها از سوی دولت اشاره کرده و بیان داشت: درجه‌بندی دهیاری‌ها از نظر وسعت و جمعیت از اقدامات دولت است. بر این اساس 377 دهیاری استان ارتقا درجه داشته‌اند که منجر به انگیزه برای دهیاری‌های دیگر شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر 858 دهیاری با 267 کارمند در این استان وجود دارد، تأکید کرد: کمبود نیروی انسانی چالش بزرگ دهیاری‌ها است که به زودی با جذب نیرو رفع می‌شود.

پاکپور ابراز داشت: در سال جاری در حوزه آموزش نیز 86 کارگاه آموزشی برای اعضای شورا، نیروهای جمع‌آوری پسماند، آتش‌نشانی و اعضای تعاونی برگزار شده و در این کارگاه‌های آموزشی، 2300 نفر با 22 هزار 420 نفر ساعت، آموزش دریافت کردند. در حال حاضر 28 پایگاه فعال آتش‌نشانی در روستاهای استان وجود دارد.

وی به موضوع فرایند جمع‌آوری پسماند روستایی در استان مرکزی اشاره داشته و اضافه کرد: تمام فرایند جمع‌آوری و دفن زباله در روستاهای این استان مکانیزه بوده و دارای پوشش حداکثری است. در فرایند جمع‌آوری پسماند روستاهای استان 56 دستگاه مکانیزه و 6 دستگاه غیرمکانیزه و 80 نیروی کار فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی گفت: در سال جاری 430 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز دهیاری‌های این استان هزینه شده است. توسعه اماکن ورزشی و بهره‌برداری از 10 زمین چمن طبیعی، 38 زمین چمن مصنوعی از مهترین اقدامات این اداره‌کل در زمینه ورزش روستایی استان است.

پاکپور افزود: احیای شورای عالی جهاد سازندگی، رشد اعتبارات دهیاری‌ها، تقویت جایگاه دهیاری‌ها، پوشش خدمات دهیاری و توجه دولت به افزایش اعتبارات از عملکردهای شاخص دولت در حوزه روستاها و دهیاری‌ها است.

وی به وضعیت جمعیتی استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: جمعیت استان مرکزی بر اساس سرشماری سال 1395 یک میلیون و 400 هزار نفر است که 300 هزار نفر آن در 1137 روستای استان ساکن هستند. از این تعداد 858 روستا دارای دهیاری و 802 روستا نیز دارای شورای اسلامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز