خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

جذب دانشجو از 60 کشور جهان در دانشگاه‌های پزشکی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۸۷۳

دستاوردهای حوزه‌های نظامی و سلامت ایران شاخص است

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متقاضیان بسیاری از بیش از 60 کشور دنیا برای تحصیل در رشته‌های حوزه پزشکی وارد ایران می‌شوند و دانشگاه‌های علوم پزشکی در نقاط مختلف ایران نیز از این کشورها دانشجو پذیرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل باقری فرد در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، افزود: این موضوع و جذب دانشجوهای پزشکی از کشورهای مختلف جهان، نشان از کیفیت خوب خدمات آموزشی پزشکی در کشور ایران دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های پیش از انقلاب پزشکان از خارج کشور به ایران جذب می‌شدند، ادامه داد: در اوایل انقلاب، پزشکان هندی، پاکستانی و فیلیپینی لیسانس پزشکی داشتند و به اسم پزشک مردم را ویزیت می‌کردند و یا اینکه درمان مردم را پیگیری می‌کردند. اما امروز از این کشورها دانشجوی پزشکی وارد کشور می‌شود.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اوایل انقلاب بیماران صعب‌العلاج برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند، اما در حال حاضر اکنون حتی یک بیمار به خارج اعزام نمی‌شود، چرا که تمامی تخصص‌های پزشکی در کشور وجود دارد.

باقری فرد تصریح کرد: در حال حاظر 150 رشته بالینی تخصصی و فوق تخصصی در کشور وجود دارد. در واقع رشته پزشکی در دنیا نیست که در کشور ما وجود نداشته باشد و در مجموع در حوزه‌های مختلف پزشکی عملکردهای خوبی را شاهد هستیم.

وی بیان داشت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در تمامی بخش‌ها بسیار چشمگیر است، اما دستاوردهای حوزه‌های نظامی و سلامت، شاخص است و برجسته‌تر از دیگر بخش‌ها است. به گونه‌ای که عملکردهای چشمگیری را در این حوزه‌ها شاهد هستیم.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: اساس کار، بهداشت و پیشگیری است. هزینه ای که در این حوزه صورت می‌گیرد ناچیز است، اما نتایج بیشتری را شاهد خواهیم بود.

باقری فرد ابراز داشت: امید به زندگی در کشورمان بسیار بالا است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست. البته باید در نظر داشت که کشور به سمت پیری پیش می‌رود. البته این موضوع نیاز به خدمات توانبخشی را بیشتر می‌کند و باید زیرساخت‌های لازم در این راستا فراهم شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود که دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بتواند فعالیت‌های خود را گسترش دهد. این دانشگاه، تنها دانشگاهی است که دانشکده توانبخشی دارد و باید رشته فیزیوتراپی در این مجموعه توسعه یابد. امیدواریم که نیروی انسانی و هیئت علمی لازم را تأمین و این رشته را نیز راه‌اندازی کنیم.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: امروز فضای بسیار مناسبی برای دانشکده بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی مهیا شده است.

باقری فرد به پر هزینه بودن خدمات دندانپزشکی اشاره کرده و افزود: خدمات دندانپزشکی بسیار گران است و کمتر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. اما با راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ارائه خدمات با تعرفه دولتی انجام می‌شود. همچنین در حوزه آموزش نیز خدمات خوبی ارائه خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی یکی از دستگاه‌های محوری در این استان به شمار می‌رود، گفت: در یک سال اخیر بیش از 40 پروژه در استان به بهره‌برداری رسیده است.

علیرضا امانی افزود: بهره‌برداری از این 3 پروژه به جهت نوع خدمات‌گیرندگان و آموزش بیش از یکهزار دانشجو و حضور 100 عضو هیئت علمی، از پروژه‌های ویژه این دانشگاه به شمار می‌رود. در این 3 دانشکده خدمت درمانی به مردم ارائه می‌شود و جانبازان نیز می‌توانند خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: بیمارستان زنان و زایمان تا اراک پایان سال جاری قطعاً به بهره‌برداری می‌رسد. ساختمان بیمارستان ولیعصر نیز به دلیل قدمت پروژه، پیش از بهره‌برداری وارد فاز اصلاحی شده است و تلاش داریم که این پروژه به سرعت به پایان برسد. این بیمارستان ولیعصر در حال حاضر 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز