خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در گروه کشتیرانی کشور:

کشتیرانی موضوع لجستیک را به صورت فعال پیگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۵۶۰

کشتیرانی کشور به صنعت کشتی‌سازی وارد شده است

معاون توسعه بازار هلدینگ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی کشور ایران در راستای حمایت از تولید داخل و بر اساس سیاست‌های دولت، مبنی بر گسترش فعالیت‌ها در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و بر اساس سیاست‌های هیئت مدیره هلدینگ، در زمینه ساخت کشتی وارد شده است.

به گزارش ایلنا، امیر بیات در حاشیه مراسم رونمایی از اولین واگن لبه بلند تولید شده از محل قرارداد 200 دستگاه واگن با شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی در شرکت واگن پارس اراک، در جمع خبرنگاران، افزود: بر این اساس موضوع لجستیک و تأمین زنجیره حمل و نقل را به صورت فعال پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های بزرگ کشتیرانی اقدامات لجستیک است که یک موضوع زنجیره‌ای است. تمامی محموله‌هایی که حمل و در بنادر تخلیه می‌شوند نیاز به حمل به داخل و یا ترانزیت از داخل کشور به خارج دارند. به همین دلیل لوکوموتیو و ریل یک ابزار و اهرم مهم برای تسریع در حجم انبوه انتقال کالا دارد.

معاون توسعه بازار هلدینگ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به منظور تسهیل انتقال حجم انبوه کالا و ارزان تمام شدن هزینه حمل و نقل، خطوط ریلی لازم است که برای فعال شدن خط ترانزیت و گسترش کریدور و توسعه حمل و نقل در کشور نیازمند همکاری در زمینه حمل و نقل ریلی هستیم.

امیر بیات تصریح کرد: شرکت حمل و نقل ترکیبی به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه کشتیرانی تقریباً از سال 1383 تا امروز هیچگونه واگنی خریداری نکرده و پس از 18 سال خرید 300 دستگاه انواع واگن را آغاز کرده است. این اقدام گام بزرگی برای تقویت و فعالیت‌های لجستیک در کشتیرانی است.

وی بیان داشت: می‌طلبد راه‌آهن و گمرک یاری‌گر باشند تا خط ترانزیت را فعال و کریدور گسترش یابد و شاهد توسعه بیشتری در حمل و نقل کشور باشیم. فعالیت کشتیرانی حمل کردن محموله‌ها است و در راستای حمایت از ساخت داخل و کمک به تولیدکنندگان داخلی در زمینه ساخت کشتی نیز وارد شده است.

معاون توسعه بازار هلدینگ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: کشتیرانی به حمایت از ساخت داخل توجه ویژه‌ای دارد. امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در کشتیرانی، تا پایان سال جاری قرارداد حدود 400 دستگاه واگن، 150 واگن چندمنظوره و 250 دستگاه واگن لبه بلند را نهایی کنیم.

بیات ابراز داشت: در این رابطه اخیراً قرارداد ساخت و خرید 4 فروند کشتی کانتینری و رورو در دریای خزر را با شرکت صدرا منعقد کرده است. همچنین قرارداد 4 فروند شناور با شرکت اروندان دیگر نیز با کشتی‌سازی ارونددان در جنوب کشور منعقد شده و این امر به منظور حمایت از ساخت داخل صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این واگن‌ها می‌تواند کمک به توسعه فعالیت‌های لجستیک در کشتیرانی برای انتقال محمولات به ویژه فله و کمک به توسعه کریدور شمال و جنوب که نقش مهم و اساسی در قرارداد کریدور شمال ـ جنوب دارد، ایفا کند.

معاون توسعه بازار هلدینگ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی نسبت به وضعیت تولید در واگن‌پارس، گفت: قرارداد ساخت 200 دستگاه واگن لبه بلند با واگن‌پارس مپنا منعقد شده و در جریان پیش‌پرداخت آن هستیم. این سفارش طی 4 ماه ساخته می‌شود و امروز نخستین دستگاه از این قرارداد رونمایی شده است.

بیات افزود: این سفارش به منظور انتقال و حمل محموله‌هایی که از شمال و جنوب و همچنین اقصی‌نقاط دیگر وارد کشور می‌شود، کاربرد خواهد داشت و به منظور توسعه فعالیت‌های لجستیک در کشتیرانی برای انتقال محموله‌ها و توسعه کریدور شمال و جنوب استفاده خواهند شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته قرارداد 100 دستگاه واگن مسطح 26 متری، 168 دستگاه واگن لبه بلند و کوتاه به ارزش 1300 میلیارد تومان با شرکت واگن‌پارس مپنا منعقد شد. در سال جاری و سال آینده نیز مجدداً 1300 میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز