خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی:

اگر در اقتصاد معادن جایگزین نفت شوند تولید هپکو ناچیز است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۷۱۹

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با بیان اینکه رونمایی نخستین دستگاه بیل هیدرولیکی 75 تن کشور در شرکت هپکو به معنی ورود به تولیدات با تناژ بالا در این شرکت است، گفت: تأمین اجتماعی به عنوان یکی از سهامداران اصلی شرکت هپکو همانند گذشته با قوت در کنار این شرکت ایستاده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرهاشم موسوی در مراسم رونمایی از تولید نخستین دستگاه بیل هیدرولیکی 75 تن کشور در شرکت صنعتی هپکو اراک، افزود: قطعاً برای توسعه هپکو بیش از پیش کنار آن خواهیم بود تا بتوان شرایطی ایجاد کرد که علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور، در عرصه صادرات نیز حضور پررونق را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های کشور در حوزه تولید، صنعت معادن است. در این راستا اهمیت هپکو به دلیل ارتباط با این صنعت بسیار مهم است. در صورتی که در اقتصاد معادن جایگزین نفت شوند، تولید کنونی هپکو ناچیز است. در این خصوص باید برنامه‌های کلان‌تری در هپکو دیده شود و در این عرصه نقش راهبردی داشت.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با تأکید بر اینکه منابع کشور نباید تنها به پرداخت حقوق و مستمری اختصاص داده شود، اظهار داشت: تبدیل منابع کشور در سال‌های گذشته اقدام غلطی بود، چرا که قدرت مالی کشور باید در حوزه تولید و صنعت هزینه شود.

موسوی تصریح کرد: بسیاری از اقتصاددانان بر این باور هستند که ارزش پول ملی به واسطه تولید محقق می‌شود و هر کشوری که تولید مسئله اصلی آن باشد، آن کشور ارزش پول ملی، قدرت خرید و آسایش و امنیت بالایی دارد. کشور با قوت و قدرت به مسیر رشد و تولید وارد شده و این موضوع در خروجی‌ها نشان داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه به رونق تولید در کشور توجه ویژه شده است، بیان داشت: در این راستا منابع موجود و چرخش منابع در تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که منابع در کشور به سمت تولید در حرکت است. زمانی که از تولید صحبت می‌کنیم به نوعی در اقتصاد کلان در تلاش هستیم که ارزش پول ملی و قدرت خرید افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی تأکید کرد: این سازمان در بازه زمانی 2 تا 3 سال گذشته ماهانه حدود 260 تا 270 میلیارد ریال مستمری و حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کرد و هر ماه حدود 30 تا 50 هزار میلیارد ریال کسری نقدینگی وجود داشت.

موسوی ابراز داشت: از سال 1393 تا سال 1400 به دلیل کسری نقدینگی برای انجام تعهدات، بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان استقراض بی‌رویه برای پرداخت حقوق و مستمری اتفاق افتاده است. امید است 106 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک‌ها به عرصه تولید اختصاص یابد.

وی به فرایند اجرایی پرداخت تعهدات سازمان تأمین‌ اجتماعی اشاره داشته و اضافه کرد: امروز با رویکردی که وجود دارد، در این سازمان ماهیانه 450 هزار میلیارد ریال تعهدات سازمان تامین اجتماعی بدون یک ریال اضافه برداشت و استقراض از نظام بانکی انجام می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز