خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

برف‌روبی 3000 کیلومتر باند از راه‌های ارتباطی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۸۴۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه با آغاز بارش برف از روز گذشته تاکنون 3000 کیلومتر باند از راه‌های ارتباطی این استان برف‌روبی شد، گفت: با تلاش و اقداماتی که راهداران در شبانه روز گذشته انجام دادند، هیچ کدام از جاده‌های استان مسدود نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد جهانی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: حدود 70 درصد از توان عملیاتی و لجستیکی راهداری استان از روز گذشته به کار گرفته شد و هم اکنون تردد روان در جاده‌های استان برقرار است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در راستای باز کردن راه‌های استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: علاوه بر برفروبی راه‌های استان، بیش از یکهزار تن مخلوط شن و نمک به منظور باز نگه‌داشتن راه‌های ارتباطی و تردد ایمن در محورهای ارتباطی استان با استفاده از نیروهای راهدار و ماشین آلات پخش شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: 35 راهدارخانه در این استان به منظور استقرار اکیپ‌های راهداری فعال و آماده باش هستند که در صورت ادامه بارش برف و وقوع وضعیت اضطرار، این راهدارخانه‌ها پذیرای کاربران جاده‌ای و اسکان آنان هستند.

جهانی تصریح کرد: بارش برف از روز گذشته در جاده‌های شهرستان‌های خمین، اراک، شازند، آشتیان، تفرش، خنداب، کمیجان، غرب ساوه و در دیگر نقاط استان آغاز شد. طبق پیش‌بینی‌ها سامانه بارشی برف، از سمت جنوب وارد شده که بر اثر آن در برخی محورها به خصوص مناطق سردسیر و گردنه‌ها، بارش برف گزارش شد.

وی بیان داشت: در طرح راهداری زمستانی سال جاری 500 نفر نیروی راهدار، راننده و پشتیبان در نظر گرفته شده است که با استفاده از 303 دستگاه انواع ماشین‌آلات، وظیفه برفروبی راه‌های ارتباطی استان مرکزی را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: 6400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان وجود دارد که 4000 کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز