خبرگزاری کار ایران

شهردار:

70 درصد بودجه سال 1403 شهرداری اراک عمرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۲۲

شهردار اراک با بیان اینکه لایحه بودجه 4675 میلیارد تومانی شهرداری اراک برای سال 1403 به شورای اسلامی این شهر تقدیم شده است، گفت: حدود 70 درصد بودجه تعریف شده در این لایحه، شامل بودجه عمرانی و حدود 30 آن نیز شامل هزینه‌های جاری است. هر چقدر که لایحه بودجه به سمت بودجه‌های عمرانی میل داشته باشد، قطعاً بازدهی بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علیرضا محمودی به رویکردهای لایحه بودجه سال 1403 شهرداری اراک اشاره کرده و افزود: در این لایحه، توسعه فضای سبز، مدیریت پسماند، مباحث محیط‌زیستی، خرید اتوبوس، مناسب‌سازی مبلمان شهری و آراستگی شهر، پیاده‌راه‌سازی، رسیدگی به بافت تاریخی شهر و بازآفرینی شهری، اجرای پروژه گردشگری دره نورالشهدا و ... با نگاه ویژه‌ای مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به رغم اینکه وظیفه ذاتی شهرداری نیست، اما در این لایحه چندین پروژه در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنها احداث پارک آبی است تا از این طریق بتوانیم سرمایه‌گذاران را به شهر دعوت کنیم. در سال آینده به طور قطع پروژه‌های سرمایه‌گذاری با جدیت دنبال می‌شود. اگر این موضوع محقق شود، قطعاً رقم بودجه سالانه شهر اراک نیز افزایش می‌یابد.

شهردار اراک با اشاره به رویکرد شورای ششم در امور فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: رسیدگی به حواشی شهر و محله‌محوری یکی از برنامه‌های مهم شهرداری اراک است. اعتقاد داریم که با راه‌اندازی پروژه‌های مؤثر اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر اراک، ضمن توسعه اقتصادی، این شهر به صورت کلی رشد می‌کند و شاهد شکوفایی و توسعه شهری در سطح اراک خواهیم بود.

محمودی به موضوع پیاده‌راه‌سازی مرکز شهر اشاره داشته و تصریح کرد: پیاده‌راه شدن و خلوت‌سازی مرکز شهر امری واجب است، اما بدون برنامه نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم. قطعاً پیاده‌راه شدن مرکز شهر، نیازمند همکاری تمامی مردم شهر اراک است و نمی‌توان به یکباره وارد پروژه شد. یکی از دلایلی که هنوز نسبت به اجرای این پروژه وارد نشده‌ایم، تردیدهایی است که نسبت به اجرای این طرح داریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز