خبرگزاری کار ایران

با سخنرانی حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی؛

مراسم ختم آیت الله حسین بادکوبه‌ای برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۰۹

آیت الله بادکوبه‌ای در منبرهای قوی و به یادماندنی خود معنای راستین تبلیغ اسلامی عمق بخشیدن به ایمان و معنویت را برای مردم تشریح می‌کرد و راه و منش امیرکبیر را که همانا مبارزه با جهل بود ادامه می‌داد.

مراسم ختم آیت الله حسین بادکوبه‌ای برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اراک حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی به عنوان سخنران در این مراسم که در مسجد سیدهای اراک برگزار شد با اشاره به این موضوع که زادگاه مرحوم بادکوبه‌ای و امیر کبیر روستای هزاوه است و این خطه مهد افراد بزرگ است گفت: آیت الله بادکوبه‌ای در منبرهای قوی و به یادماندنی خود معنای راستین تبلیغ اسلامی عمق بخشیدن به ایمان و معنویت را برای مردم تشریح می‌کرد و راه و منش امیرکبیر را که همانا مبارزه با جهل بود ادامه می‌داد.

وی با اشاره به اقدامات امیرکبیر گفت: متأسفانه برخی در سخنان خود بر علیه امیرکبیر اظهارات ناشیانه‌ای را ایراد می‌کنند که ناشی از بی‌سوادی آن‌هاست و باید گفت که مخالفین امیرکبیر در آن زمان رگ امیرکبیر را نزدند بلکه رگ پیشرفت و ترقی ایران را زدند.

حجت الاسلام صابری در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی اقدامات و زندگینامه مرحوم آیت اله حسین بادکوبه‌ای هزاوه پرداخت.

آیت الله حسین بادکوبه‌ای هزاوه در سال ۱۳۰۵ در روستای هزاوه اراک متولد و دوران تحصیل خود را در محضر درس بزرگانی چون آیت الله فرید محسنی، آیت الله خوانساری و آیت الله گلپایگانی بهره‌مند شده و در نزدیک به ۶۰ سال فعالیت فرهنگی و مذهبی خود منشا خدمات ارزنده‌ای نظیر تأسیس آرامستان اراک بودند ترجمه تفسیر القران و العقل نوشته حاج آقا نورالدین عراقی و به نظم درآوردن زندگی پیامبر اکرم(ص) و ترجمه دعاهای کمیل سمات و ابوحمزه ثمالی از دیگر اقدامات ایشان است. علاوه بر این یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار ایشان خرید روستای هزاوه از مالک با قیمت شرعی برای جلوگیری از مسائل اصلاحات ارضی است.

شایان ذکر است مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی در میان حزن و اندوه هزاران تن از مردم و مجلس ختم وی نیز با حضور علما و روحانیون استان و همچنین استاندار و معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز