خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی قانون نوسازی را اجرا کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۸۴

بازنشستگی پیش از موعد ماده ۱۰ قانون بازسازی و نوسازی صنایع که در برنامه چهارم توسعه مصوب شده بود، فقط در سال ۸۸ و به صورت محدود، مدتی به اجرا درآمد و پس از آن دولت و سازمان تامین اجتماعی اجرای این قانون را دوباره مسکوت گذاشتند.

یک فعال کارگری در استان مرکزی با انتقاد از اجرایی نشدن قانون «بازنشستگی پیش از موعد قانون نوسازی و بازسازی صنایع» گفت: با وجود اینکه این ماده قانونی در برنامه پنجم توسعه نیز به تصویب رسیده تاکنون اجرایی نشده است.

«مهدی یعقوبی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تعداد زیادی از کارگران مشمول این قانون هستند و همه آن‌ها منتظرند تا دولت و سازمان تامین اجتماعی امکان بازنشستگی آن‌ها را فراهم کند.

وی یادآور شد: بازنشستگی پیش از موعد ماده ۱۰ قانون بازسازی و نوسازی صنایع که در برنامه چهارم توسعه مصوب شده بود، فقط در سال ۸۸ و به صورت محدود، مدتی به اجرا درآمد و پس از آن دولت و سازمان تامین اجتماعی اجرای این قانون را دوباره مسکوت گذاشتند.

این کارگر بابیان اینکه درحال حاضر نیز این ماده قانونی تا پایان تا پایان سال ۹۳ اعتبار دارد، ‌ افزود: این قانون با هدف جایگزین کردن نیروی جوان و تازه نفس با نیروهای قدیمی به تصویب رسیده است و اجرای آن می‌تواند به اشتغال جوانان کمک کند.

یعقوبی یادآور شد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نوسازی و بازسازی صنایع مقرر شده بود که کارفرمایان در ازای هر یک کارگر بازنشسته، یک کارگر جدید را جذب کنند.

این کارگر معتقد است: با اجرای این قانون از یکسو فضای اشتغال را برای جوانان تحصیل کرده و بیکار باز می‌شود و از سوی دیگر کارگران قدیمی نیز با زود‌تر از مزایای بازنشستگی استفاده خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز