خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جلسه شورای اداری استان مرکزی:

امیدواری و آرامش لازمه حل مشکلات کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۷۲

امروز هیچ کس در کشور مدعی نیست مشکل وجود ندارد، اما شیوه و روش برخورد ما در چنین فضایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی، عصر دیروز در جلسهٔ شورای اداری استان مرکزی امیدواری و آرامش را لازمه حل مشکلات کنونی کشور عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی تصریح کرد: امروز هیچ کس در کشور مدعی نیست مشکل وجود ندارد، اما شیوه و روش برخورد ما در چنین فضایی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید با بزرگ نمایی و حاشیه سازی، مشکلات را افزایش داد و ذهن‌ها را متفرق کرد، بلکه با تمرکز و همگرایی و تعامل باید به دنبال اتخاذ راهکار مناسب برای حل این مشکلات بود.
وی افزود: اگر در چنین شرایطی نسبت به هم حسن ظن داشته باشیم و مشی اصولی و گرانقدر شخصیت‌های ارزشمندی همچون شهید مطهری را مورد توجه جدی و دقیق قرار دهیم می‌توانیم در حل مشکلات کشور گام‌های موثرتری برداشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رونق تولید، اجرای درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توجه به فرهنگ اسلامی و تقویت علم و فن آوری و ارتباط موثر آن با بخش تولید از مهم‌ترین ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه همه مسئولان و مدیران قرار گیرد و به مسائل مختلف با نگاه و رویکرد ملی توجه داشت. امروز مدیران باید با شناخت مسائل اصلی پیش روی جامعه مدیریتی خود به برنامه ریزی و چاره اندیشی پیرامون حل مشکلات بپردازند.
لاریجانی از شروع کار تهیه برنامه ششم توسعه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: محور برنامه ششم توسعه کشور اقتصاد مقاومتی و بسترسازی برای تحقق اهداف این مهم است. کار تهیه این برنامه از چند ماه دیگر شروع می‌شود و به عنوان بخش مهمی از کار دولت و مجلس باید به جد مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: طرح آمایش سرزمین همواره در برنامه‌های مختلف پنج ساله ساله گنجانده می‌شود، این در حالی است که متاسفانه هیچ یک از دولت‌ها همتی برای اجرای این طرح مهم از خود نشان نداده‌اند، در حالی که با توجه به نقش طرح آمایش سرزمین در شناسایی منابع استان‌ها و تناسب آن‌ها با مزیت‌های استانی امیدواریم این طرح از سوی دولت یازدهم مورد توجه قرار بگیرد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش بانک‌ها برای حمایت از بخش تولید تاکید کرد و گفت: بانک‌ها اخیرا کم تحرک شده‌اند که به نظر می‌رسد بررسی پرونده‌های اخیر مربوط به غارت اموال بیت المال در قوه قضاییه که معوقات بانکی را افزایش داده سبب شده بانک‌ها محافظه کار شوند، اگر چنین باشد این رویکرد قابل قبول نیست و نباید تخلفات مالی عده‌ای موجب رکود فعالیت بانک‌ها و عدم حمایت از بخش تولید شود.
وی ادامه داد: بخش مهمی از معوقات بانکی مربوط به واحدهای تولیدی است که به سبب نوسانات چند سال اخیر نرخ ارز و برای گشایش ال سی با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه شده‌اند و ضرورت دارد بانک‌ها تحرک بیشتری برای حمایت از این واحدهای صنعتی و تولیدی داشته باشند و بخشنامه‌های دولت در این خصوص را نیز به درستی اجرا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود استان مرکزی را نخبه پرور و زبده پرور دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش صنعت و سایر بخش‌ها در استان وجود دارد و حضور استانداری توانمند و با سابقه اجرایی قوی و همچنین نمایندگانی پرکار و پرتحرک درمجلس می‌توان امیدوار بود که در آینده گام‌های بلندتری جهت توسعه و پیشرفت استان مرکزی برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز