خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مرکزی:

در ایجاد زیر ساخت های شهر جدید امیرکبیر مشکلی وجود ندارد

کد خبر : ۱۷۹۴۹۲

بخش عمده ای از پروژه های مسکن مهر ویلایی شهر جدید امیرکبیر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مرکزی گفت: بخش عمده ای از پروژه های مسکن مهر ویلایی شهر جدید امیرکبیر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش ایلنا از اراک؛ مهدی زندیه وکیلی در گفتگوی اختصای با ایلنا افزود در خصوص تأمین زیرساختهای شهر جدید امیرکبیراز جمله اجرای معابر و شبکه های برق، آب و گازبا تلاش و پیگیری دست اندر کاران مربوطه، زیرساختها تامین شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد و امیدواریم تا سه ماهه اول سال آینده شرایط لازم جهت سکونت متقاضیان در شهر جدید امیرکبیر فراهم شود.


وی به اقدامات صورت گرفته در شهر جدید امیر کبیر خصوصا تأمین منابع با کیفیت آب شرب این شهر که اخیرا مورد پیگیری قرار گرفته اشاره کرد و عنوان داشت: پیگیری برای تأمین منابع با کیفیت آب شرب، اجرایی کردن ساخت یک باب مدرسه، یک باب مسجد و ساختمان کلانتری از جمله طرح هایی است که ظرف چند ماه اخیر عملیاتی شده است.


رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر در خصوص اعطای سند مالکیت به متقاضیان واحدهای ویلایی امیرکبیر اظهار داشت: پروژه های مسکن مهر امیر کبیر در حال حاضر بطور متوسط ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که پس از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ها، قرارداد پیش فروش برای متقاضیان صادر می گردد و پس از انعقاد قرارداد فروش اقساطی تسهیلات اعطایی توسط بانک عامل؛ برای واحدهای مسکن مهر ویلایی شهر جدید امیرکبیر نیز مانند سایر واحدهای مسکن مهر سند اعیانی صادر خواهد شد.


وی استقبال مردم از واحدهای ویلایی این شهر، کار اجرایی و کیفیت مصالح بکار رفته در ساخت واحد ها را خوب ومناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر تقاضای واحدهای ویلایی این شهر بیشتر از تعداد واحدهای در حال ساخت است و افق آینده این طرح برای ۱۰۰ هزار نفرپیش بینی شده که ایده وطرحی که تا کنون اجرا شده مانعی برای آنچه درآینده برای شهر جدید امیرکبیر مورد توجه قرار دارد نیست و مهمترین هدف، ایجاد پتانسیل وظرفیت جدید درنوع و کیفیت ساخت وسازها دراین منطقه است.


معاون عمرانی استاندار مرکزی در خصوص میزان واریزی سهم متقاضیان و اولویت واگذاری واحدهای ویلایی گفت: مبالغ واریز شده توسط متقاضیان از حدود ۳۰ میلیون تا ۳۳۰ میلیون ریال می باشد و اولویت واگذاری مسکن مهر به متقاضیان براساس واریز سهم آورده از سوی آنان است.


زندیه وکیلی دربخش دیگری ازاین گفتگو بر ضرورت اجرای طرح تفریحی و گردشگری در منطقه دره گردو تاکید کرد وافزود: نبود جاذبه وپتانسیل لازم، مهمترین دلیل عدم مشارکت سرمایه گذاران در اجرای این طرح درسال های گذشته بود که پس از جلساتی که دراین مدت با حضور مسئولان و دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار شد مقررشد طرح جامع این پروژه توسط شهرداری تهیه شود و فعلا درمرحله ی طراحی قرار دارد.


وی اظهار کرد: در اجرای این پروژه از مشارکت سرمایه گذاران خرد و مردم استفاده خواهد شد که تامین و احداثفضاهای خدماتی و تفریحی و تجاری ازجمله بخش های این طرح است.


معاون عمرانی استاندار درخصوص طرح سه میدان و اجرای سیتی سنتر نیزگفت: کاربری این محدوده از ابتدا به صورت فضای سبز تعیین شده بود که با توجه به کمبود سرانه فضای سبز و آلودگی هوا درکلانشهر اراک قطعا احداثپارک و فضای سبزبهترین راهکار برای ساماندهی وضعیت فعلی و نمای نامناسب این منطقه در ورودی شهراست.


وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که برای تملک زمین دراین منطقه وجود دارد احداثمراکزخرید با محوطه های خاص و مجتمع های رفاهی و تجاری راهکارمناسبی نیست ضمن اینکه این مراکزهرجای شهراحداثشوند مردم استقبال خواهند کرد وضرورتی ندارد که حتما درمحدوده سه میدان احداثشوند و مشکلات ترافیکی را افزایش دهیم.


زندیه وکیلی ازجانمایی چندین منطقه درحاشیه شهر برای اجرای سیتی سنتر خبر داد و گفت: طرح سه میدان یا سیتی سنترمصوبه کمیسیون ماده پنج را نداشته واگردرسالهای گذشته قرار بوده چنین طرحی اجرا شود باید مجوزهای لازم اخذ می شد که با توجه به شرایط این منطقه در هسته مرکزی شهرچنین مجوزی داده نمی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز