خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور صورت پذیرفت؛

ایجاد مرکز نگهداری از سگ‌های ولگرد توسط شهرداری اراک

کد خبر : ۱۹۸۷۷۵

سگ‌های ولگرد، جمع آوری و توسط دامپزشک مداوا و عقیم سازی می‌شوند و در صورت خطرناک بودن و غیر قابل مداوا بودن به صورت علمی منهدم می‌شوند.

محمد ابراهیم عباسی، شهردار اراک، از اجرای طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباسی گفت: در این طرح که برای اولین بار در شهر اراک به عنوان پایلوت اجرا شده، سگهای ولگرد شب‌ها از سطح شهر جمع آوری می‌شوند و به محلی که به منظور نگهداری از آنان ایجاد شده منتقل می‌شوند و در آن مکان توسط دامپزشک مستقر در مرکز معاینه می‌شوند و در صورت بیمار بودن مداوا و عقیم سازی می‌شوند و در بیابان‌ها‌‌ رها می‌شوند و در صورت خطرناک بودن به صورت علمی معدوم می‌شوند و برخی از سگ‌ها نیز که امکان نگهداری از آن‌ها وجود دارد در مرکز، نگهداری و یا به افراد که تمایل و نیاز به نگهداری سگ دارند فروخته می‌شود.

شهردار اراک افزود: سگ‌ها به محض ورود به مرکز نگهداری دارای پلاک شناسایی می‌شوند تا از وضعیت آن‌ها اطلاعات کامل در دسترس باشد.

وی افزود: این طرح توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری اجرا شده که به دلیل روش درست اجرا در سطح کشور مورد تقدیر وزارت کشور نیز قرار گرفته است و به زودی هیئتی از شهرهای مختلف کشور جهت بازدید و الگو برداری از این طرح به اراک سفر خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز