خبرگزاری کار ایران

طرح جمع آوری قلیان در استان مرکزی از قهوه خانه به پارک‌ها رسید

کد خبر : ۲۰۰۹۴۲

دراجرای قانون جامع منع دخانیات، جمع آوری قلیان‌ها که از ماه گذشته در قهوه خانه و سفره‌خانه‌های سنتی شهر اراک آغاز شده بود با گسترش اجرا به شهرستان‌های استان مرکزی این بار در مراکز جمعی و پارک‌ها ادامه می‌یابد.

دراجرای قانون جامع منع دخانیات، جمع آوری قلیان‌ها که از ماه گذشته در قهوه خانه و سفره خانه‌های سنتی شهر اراک آغاز شده بود با گسترش اجرا به شهرستان‌های استان مرکزی این بار در مراکز جمعی و پارک‌ها ادامه می‌یابد.

به گزارش ایلنا، مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح جمع آوری قلیان که هر ساله به صورت محدود و در یک برهه زمانی خاص انجام می‌شد امسال با حکم قضایی از دادسرا و حمایت نیروی انتظامی از اوایل ماه مبارک رمضان در شهر اراک با محوریت قهوه خانه‌ها و سفره خانه‌های سنتی حاشیه شهر آغاز و پس از موفقیت اجرا در این مرحله با گسترش به شهرستانهای استان به طور جدی وبا در برگرفتن اماکن عمومی مثل پارک‌ها ادامه خواهد یافت.

سید محمد رضایی با بیان اینکه این کار تنها با هماهنگی همهٔ دستگاه‌ها ی مرتبط و همکاری بین بخشی با موفقیت ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: هماهنگی دستگاه‌هایی مثل میراثفرهنگی، شهرداری، اتاق اصناف صدا و سیما و سایر ارگان‌ها و نیروی انتظامی می‌تواند در اجرای قانون جامع منع دخانیات موثر باشد و تنها با همکاری بین بخشی می‌توان کار را به نحو احسنت اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در مراکز بهداشت استان با اعمال نظر بهداشتی، صدور اخطار، تشکیل صورت جلسه نسبت به مراکز متخلف اعمال قانون می‌کنند و در ۱۰ مرکز فعال ترک دخانیات در شهرستان‌های استان با استفاده از پزشک، کار‌شناس و روان‌شناس کارهای مشاوره را انجام داده و با در اختیار گذاشتن آدامس مخصوص به مصرف کنندگان دخانیاتی که به این مراکز مراجعه دارند آن‌ها را به سوی ترک هدایت می‌کنند.

مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت استان، اقدامات انجام شده در اجرای طرح را شامل اجرای بازرسی مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی در ساعات مختلف شبانه روز، هماهنگی با اداره اماکن و نظارت نیروی انتظامی، اجرای بازرسی مشترک با صنف رستوران داران، بازرسی تالار باغ‌ها، بازرسی سفره خانه‌ها، صدور مجوز جمع آوری قلیان، حکم جلب توسط سازمان تعزیرات حکومتی، مکاتبه با شهرداری‌ها در رابطه با جلوگیری از عرضه قلیان در دکه‌های مستقر در پارک‌ها که با مجوز شهرداری فعالیت می‌کنند، انجام ۴۶۰ مورد بازرسی در این مدت در سطح استان، مکاتبه با شهرداری جهت نصب تابلوهای هشدار مصرف دخانیات در سطح شهر و پارک‌ها ومعدوم نمودن ۱۷۶ سره قلیان با حکم قضایی در مرحله اول اجرای طرح.

رضایی با اشاره به اینکه تعداد زیادی سره قلیان جمع آوری شده هم در انبار مرکز بهداشت موجود است، گفت: در رابطه با معدوم نمودن آن‌ها منتظر حکم قضایی هستیم.

وی اجرای طرح را در شهرستان‌ها به دلیل عدم همکاری بین بخشی دستگاه‌ها چندان رضایت بخش ندانست و گفت: در شهر اراک خوشبختانه دادستان به جدیت از اجرای طرح حمایت کرده و همکاری‌های بین بخشی نیز بسیار مطلوب است.

رضایی اظهار امیدواری کرد با همکاری صدا و سیما در بحثفرهنگ سازی و همکاری سایر دستگاه ها، این طرح با موفقیت در سطح استان اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز