خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور:

اجرای طرح‌های مربوط به پسماندها نیازمند اعمال مدیریت قوی است

کد خبر : ۲۰۳۵۹۹

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مدیریت شهری مدیریت پسماندهای شهری و بیمارستانی است که بی‌توجهی به آن محیط زیست و زندگی انسان را با خطرات جدی مواجه می‌کند و مشکلاتی ایجاد می شود که ممکن است به سرعت قابل رفع نباشد.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مدیریت شهری مدیریت پسماندهای شهری و بیمارستانی است که بی‌توجهی به آن، محیط زیست و زندگی انسان را با خطرات جدی مواجه می‌کند و مشکلاتی ایجاد می‌شود که ممکن است به سرعت قابل رفع نباشد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ خندان دل تصریح کرد: در اراک و ساوه روزانه ۴۰۰ تن زباله تولید می‌شود که این حجم پس از مدت کوتاهی تبدیل به کوهی از زباله شده و قطعا محیط زندگی شهری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مربوط به پسماند‌ها نیازمند اعمال مدیریت قوی است، ادامه داد: برای به حداقل رسیدن مخاطرات حاصل از انواع پسماند‌ها باید از سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های مدیریت پسماند، استفاده شود و قرارداد‌ها به صورت میان و بلندمدت تدوین شود تا سبب علاقمندی این بخش شود.

وی اظهار داشت: در بیشتر شهرهای کشور ۸۵ درصد از زباله‌ها بازیافت می‌شوند و درصد بسیار کمی دفع می‌شود که امیدواریم در استان مرکزی نیز این چرخه تفکیک ازمبداء، بازیافت و تبدیل زباله‌تر به کمپوست به طور کامل اجرایی و عملیاتی شود.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: توجه به مسایل زیست محیطی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های زندگی شهری است، که در دولت تدبیر و امید به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است و ما حمایت‌های لازم را برای اجرای طرح‌های پسماند انجام خواهیم داد.

خندان‌دل ادامه داد: در استان مرکزی اقدامات بسیار خوبی در راستای ساماندهی پسماند آغاز شده است که این اقدامات باید مبتنی بر همکاری مردم برای انجام طرح تفکیک زباله از مبدا و همچنین با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها با سرعت بیشتری صورت بگیرد،

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز