خبرگزاری کار ایران

مشاورعالی شهردار اراک:

۱۵۵۰ میلیارد تومان قرارداد و پروژه مشارکتی درشهراراک اجرا خواهد شد

کد خبر : ۲۰۴۱۱۲

هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری از تمامی علاقمندان به سرمایه گذاری استقبال می نماید و با تسهیل شرایط و تسریع در انجام مراحل قانونی، به دنبال جذب سرمایه های خرد و کلان است.

دبیر هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری کلانشهر اراک با اشاره به پیگیری های انجام شده برای فعال نمودن مبحثسرمایه گذاری و مشارکت در شهرداری اشاره کرد و افزود: تا کنون نهاد مشخصی برای تعریف فرصت های سرمایه گذا ری درشهر اراک و پیگیری اجرای این پروژه ها وجود نداشته که با تاکیدات انجام شده توسط شهردارمحترم و شورای اسلامی شهراراک، از این پس شورای عالی سرمایه گذاری با ساختاری جدید و با تعریف دقیق وظایف و مسئولیت ها فعالیت خواهد داشت تا راهکارها وتصمیما ت لازم برای جذب سرمایه و سرمایه گذاران اندیشیده و انجام شود.

به گزارش ایلنا غلامرضا نوری افزود: هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری از تمامی علاقمندان به سرمایه گذاری استقبال می نماید و با تسهیل شرایط و تسریع در انجام مراحل قانونی، به دنبال جذب سرمایه های خرد و کلان است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر۱۵۵۰ میلیارد تومان قرارداد و پروژه مشارکتی دردست اجرا و یا درمرحله انعقاد قرارداد می باشند تصریح کرد: دراجرای این طرح ها، فرصت های سرمایه گذاری درشهراراک شناسایی و سعی شده این پروژه ها درمناطق مختلف شهری توزیع عادلانه ای داشته باشند.

وی به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداثپردیس خودرو با مشارکت بخش خصوصی و درقالب قراردادی به ارزش بالغ بر۵۰۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه، ۱۵۰۷ واحد صنفی آلاینده خودرویی به منطقه ای ۲۱ هکتاری در کمربندی شمالی اراک منتقل می شوند که این طرح با همکاری و مشارکت بسیار مناسب اصناف همراه بوده است و قراردادهای واگذاری واحدهای صنفی به متقاضیان نیزبه زودی منعقد خواهد شد.

مشاور عالی شهردار اراک از اتمام پروژه احداثپارکینگ طبقاتی خاتم درمیدان شورا به عنوان یکی دیگراز پروژه های مشارکتی شهرداری خبرداد وافزود: این پروژه شامل ۷۶۴ واحد پارکینگ عمومی است که درمدت قریب به ۳سال اجرا شده ضمن اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی ثنا شامل ۲۰۰ واحد پارکینگ نیزدرمجاورت این طرح درحال احداثمی باشد و تعداد پارکینگ های این دو پروژه را به حدود ۱۰۰۰ واحد پارکینگ در هسته مرکزی شهر اراک می رساند.

نوری در خصوص پروژه مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی آفتاب درمیدان شهدا گفت: برای ساخت این پروژه درگذشته قراردادی با بخش خصوصی منعقد شده بود که به دلایلی، پروژه متوقف مانده بود که با پیگیری های شهرداری و شورای اسلامی شهراراک، اکنون درمرحله نهایی انتخاب سرمایه گذارجدید قراردارد ضمن اینکه مراحل نصب اسکلت نیزتوسط سازمان عمران شهرداری درحال انجام است. این پروژه شامل ۷۰۰۰ مترمربع واحد تجاری و ۴۳۶ واحد پارکینگ عمومی می باشد.

برنامه و سیاست شهرداری افزایش وتمرکز واحدهای تجاری درهسته مرکزی شهراراک نیست.

وی تصریح کرد: برنامه و سیاست شهرداری افزایش وتمرکز واحدهای تجاری درهسته مرکزی شهراراک نیست بلکه با توجه به ضرورت اجرای طرح های تعریض خیابان شهید بهشتی وشهید رجایی و خیابان های مرکزی وشلوغ شهر، واحدهای تجاری این پروژه های درحال احداثجایگزین واحدهایی که درطرح تعریض قراردارند خواهند شد.

وی شروع عملیات احداثمجموعه خدماتی، رفاهی و تفریحی درمیدان انقلاب با عنوان الماس غرب، احداثمجتمع تجاری و خدماتی در کوی صنعتی، اجرای پروژه تفریحی و ورزشی درپارک جنگلی شهید باهنربا مشارکت صنعتگران استان، رفع مشکلات منطقه ۹۰ هکتاری حد فاصل کوی رضوی و شهرک ولیعصر وتعریف ضوابط ساخت وساز، احداثمجموعه فرهنگی ورفاهی تعاونی تلاشگران و همچنین اجرای پروژه تفریحی و گردشگری درمنطقه دره گردو را ازدیگر طرح ها و پروژه های مشارکتی درحال اجرا عنوان نمود.

همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری کلانشهراراک، اواخرمهرماه امسال برگزار خواهد شد.

دبیرهیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری اراک ضمن تاکید برلزوم اجرای پروژه های مشارکتی در زمینه فرهنگی، تفریحی و رفاهی اظهارداشت: اغلب پروژه های سرمایه گذاری که تاکنون اجرا شده درقالب مسکونی و تجاری و خدماتی بوده وازاجرای پروژه های فرهنگی و رفاهی استقبالی نشده است که درصدد هستیم با برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری دراواخرمهرماه امسال، نواقص و اشکالات موجود برطرف شده و با اصلاح رویکردها وازبین بردن ذهنیت های منفی دراین خصوص، راهکارهای لازم برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری به ویژه فرهنگی - اجتماعی، مطابق با توقع وانتظارات مردم، دراین همایش یک روزه ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز