خبرگزاری کار ایران

دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور در اراک گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۳۵

این نمایشگاه در فضایی به مساحت هشت هزار متر مربع با ۲۱۰ غرفه و حضور ۳۵۰ صنعتگر صنایع دستی کشور دایر شده است.

دهمین نمایشگاه سراسری میراثفرهنگی و صنایع دستی کشور شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی در محل نمایشگاههای بین المللی غرب ایران در اراک گشایش یافت.

به گزارش ایلنا این نمایشگاه در فضایی به مساحت هشت هزار متر مربع با ۲۱۰ غرفه و حضور ۳۵۰ صنعتگر صنایع دستی کشور دایر شده است.

در این نمایشگاه انواع صنایع دستی در رشته های شیشه، چوب، پارچه، چرم، بافته های دستی از کرک و پشم، تابلو فرش های نفیس، معرق کاری، مینا کاری، قلم زنی و ارایه نمادین آداب و رسوم و سنت های کهن شهرهای مختلف ایران به معرض دید بازدید کنندگان درآمده است.

معاون سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: در طول سه دهه اخیر به ویژه ۱۰ سال گذشته صادرات صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران به واسطه برخی مشکلات از جمله تحریم های ناعادلانه کاهش چشمگیری داشته است.

' بهمن نامور مطلق ' افزود: دولت تدبیر و امید بارقه های امید در احیای صادرات صنایع دستی و حمایت مجدانه از صنعتگران و هنرمندان کشور را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور امروزنیازمند توسعه صادرات صنایع دستی است و با اتکا براین ظرفیت مهم می توان در بازارهای جهانی سهمی قابل توجه کسب کرد.

به گفته نامور مطلق؛ گشودن دروازه های بازارهای جهانی به سوی هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی امری دست نیافتنی نیست و تحقق این امر علاوه بر حمایت دولت به مشارکت بیشتر هنرمندان و خلق آثار فاخر نیز نیاز دارد.

معاون سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: امروز نسل جدید صنایع دستی کشور بر پایه آموزه های دانش بنیان بنا شده اند که دولت در این بخش حمایتهای مناسبی را از هنرمندان و صنتعگران در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه و لزوم مشارکت بیشتر بخش صنایع دستی در رونق اقتصادی بسته های مختلفی در برهه هایی از زمان تحریم های احتمالی، پیش بینی شده است.

نامور مطلق اظهار کرد: ایجاد بازارچه های صنایع دستی، برگزاری منسجم نمایشگاههای توانمندیهای هنرمندان صنایع دستی و احیای صنایع کهن از جمله برنامه هایی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: امید است با تلاش مضاعف و حمایت بیشتر از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، عقب ماندگی های استان مرکزی در این حوزه ها برطرف شود.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در سخنانی گفت: توسعه صنایع دستی و ترغیب هنرمندان به خلق آثار هنری فاخر از جمله راهکارهای رونق اقتصادی در کشور است.

' مهدی زندیه وکیلی ' اظهار کرد: سه عنصر فرهنگ، هنر و صنعت امروز به عنوان ابزارهای مهم اقتصادی در ایران مد نظر قرار گرفته تا با مدد از آن ضمن حفظ هویت تاریخی و ملی کشور، زمینه اشتغال پایدار نیز فراهم شود.

وی با یادآوری تنوع صنایع دستی کشور بیان کرد: ایران اسلامی به واسطه برخورداری از فرهنگ غنی و تنوع مختلف صنایع دستی از ظرفیتهای بالقوه ای برای توسعه اقتصادی و رونق اشتغال بهره مند است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز