خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی:

سه میلیون و ۵۰۰ هزار سند شهروندان استان مرکزی به صورت الکترونیکی آرشیو شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۲۲

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی: در استان مرکزی سه میلیون و ۵۰۰ هزار سند شهروندان این استان به صورت الکترونیکی آرشیو شده که این عملکرد در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی: در استان مرکزی سه میلیون و ۵۰۰ هزار سند شهروندان این استان به صورت الکترونیکی آرشیو شده که این عملکرد در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش ایلنا یزدان خسروی از نظارت اسناد آرشیو شده شهروندان استان مرکزی توسط کارکنان ثبت احوال این استان خبر داد و افزود: با آرشیو الکترونیکی این اسناد، شهروندان می‌توانند در هر نقطه‌ای که ساکن هستند برای انجام امور سجلی به هر اداره ثبت احوال در کشور مراجعه کنند که این امر از اتلاف وقت، هزینه‌های بی‌مورد و تردد‌های خطرناک جلوگیری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد با انجام آرشیو اکترونیک اسناد هویتی می‌وان در همه ادارات ثبت احوال کشور و شهرستان‌ها به مردم خدمت ارائه کرده و نیاز به مراجعه افراد به محل صدور شناسنامه نیست.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی بیان کرد: در اداره کل ثبت احوال این استان علاوه بر انجام دقیق، به موقع و هوشمندانه امور سجلی و شناسنامه‌ای مردم، انجام امور فرهنگی از رهبردهای این اداره کل است.

خسروی تاکید کرد: حمایت مادی و معنوی مدیران استانی و شهرستانی موجب می‌شود که اداره ثبت احوال با روحیه و انگیزه بالاتری نسبت به انجام وظایف خود وارد عرصه خدمات رسانی به مردم شریف و شهید پورو کشور شود.

وی خاطر نشان کرد: اداره ثبت احوال از مجموعه‌ها و سازمان‌های وابسته وزارت کشور است بنابراین باید بیشتر مورد توجه مسوولان ارشد استان و شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال وظیفه مهم صدور شناسنامه به عنوان مهم‌ترین اسناد هویتی شهروندان را بر عهده دارد که هم اینک این موضوع با صدور شناسنامه مکانیزه انجام می‌شود که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

خسروی افزود: صدور کارت هوشمند ملی از دیگر وظایف این سازمان است که هم اکنون برای افراد ۱۵ سال فاقد کارت ملی معمولی و کسانی که تغییرات مشخصات سجلی دارند انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با کارت هوشمند ملی می‌توان ۳۲ خدمت از جمله گواهینامه، کارت پایان خدمت و عابر بانک را دریافت کرد که از موارد مهم و مورد تاکید دولت محترم است.

خسروی تاکید کرد: اداره ثبت احوال استان مرکزی تهیه، ایجاد و انجام گنجینه مشاهیر و مفاخر را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده که از شهرستان‌ها نیز توقع داریم در زمینه معرفی مشاهیر و مفاخر خود به اداره شهرستان و اداره کل همت کند.

وی اضافه کرد: وجود اطلاعات و آمار دقیق موجب تصمیم گیری بهتر و دقیق‌تر برای مسؤلان را فراهم می‌کند بنابراین دهیاران و اعضای شورای‌های اسلامی شهر و روستا باید تلاش بیشتری انجام داده و آمار به هنگام ولادت و وفات را به اداره ثبت احوال ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت مدیران و مسوولان، تلاش اعضای شورای ثبت وقایع حیاتی و تلاش کارکنان، اداره ثبت احوال استان مرکزی در این موضوع در سال‌های گذشته همواره رتبه‌های اول و دوم را در کشور به خود اختصاص داده است

خسروی نسبت به تکریم بیشتر ارباب رجوع، رسیدگی به موقع به درخواست‌های قانونی سجلی مردم تاکید کرد وگفت: اداره ثبت احوال نقش مهمی در افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد دولت محترم و این سازمان اثر گذار دارد.

وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال دارای نیروهای پرتوان، تلاشگر و کار‌شناسان مجرب بوده بنابراین با ارائه خدمت به موقع به مردم و ارباب رجوع می‌تواند جایگاه ارزنده و نقش کلیدی خود را در فضای اداری و جامعه بیش از پیش افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز