خبرگزاری کار ایران

سفیر سوئیس در ایران:

با درایت رئیس جمهور ایران قطعا چالشها از میان برداشته خواهد شد

کد خبر : ۲۲۷۶۶۴

سفیر سوئیس درایران در سفر یک روزه خود به استان مرکزی ظهر امروز با فعالان اقتصادی استان و تجار و بازرگانان استان مرکزی ملاقات کرد.

سفیر سوئیس درایران در سفر یک روزه خود به استان مرکزی ظهر امروز با فعالان اقتصادی استان و تجار و بازرگانان استان مرکزی ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا از اراک جولیو هاس امروز سه شنبه در سفر یک روزه خود به استان مرکزی با استاندار دیدار و گفتگو کرد.

وی هدف از این سفر را توسعه ارتباطات اقتصادی عنوان کرد و گفت: کشور سوئیس همه تلاش خود را می‌کند تا به نقطه مناسبی در مناسبات با ایران برسد و با بهبود شرایط ارتباطی رونق مراودات تجاری و بازرگانی را بین دو دولت شاهد باشیم.

سفیر سوئیس در ایران با بیان اینکه امروز در آستانه فصل جدید و نویدبخشی درباره ایران در جامعه بین الملل هستیم تصریح کرد: این سفارتخانه به دنبال شناخت ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی در ایران است و برنامه‌های سفر من به استان‌های مختلف ایران با هدف شناخت بیشتر و ایجاد زمینه توسعه مناسبات انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ایران کشور مهم و زیبایی با پتانسیل‌های عظیم و تاریخچه کهن است که به موفقیت ایران خواهد انجامید و با دارا بودن این ظرفیت‌ها پایه‌های اقتصاد ایران و استان مرکزی برای توسعه فراهم است و کشور سوئیس می‌تواند کمک خوبی برای توسعه اقتصادی و صنعتی در ایران باشد.

سفیر سوئیس با اشاره به چالش‌های موجود در کشورهای اروپائی و امریکایی برای توسعه روابط با ایران متذکر شد: من معتقدم با درایت رئیس جمهور ایران می‌توان براین چالش‌ها غلبه کرد و همواره می‌توان فرصت‌ها را به عمل موفقیت آمیز تبدیل کرد.

جولیو هاس با بیان اینکه وی پیش از اینکه سفیر سوئیس در ایران باشد یک مرد فعال اقتصادی در امور بازرگانی بوده افزود: به شما اطمینان می‌دهم سفارت سوئیس در ایران در تقویت روابط و ارتباطات ایران با دنیای خارج فعال خواهد بود زیرا زمینه‌ها برای تقویت مناسبات دوجانبه با ایران فراهم است.

وی از سفر یک گروه تجاری کشور سوئیس در روزهای آینده به ایران خبر داد و گفت: در زمینه توریست ارتباطات در سطح خوبی بوده و تعداد سفر توریست‌ها به ایران از سال گذشته تاکنون نسبت به قبل بیش از دو برابر شده و هم اکنون نیز تعداد زیاذی در نوبت ورود به ایران جا رزرو کرده‌اند.

استاندار استان مرکزی نیز در این نشست با معرفی پتانسیل‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان مرکزی را یکی از قطب‌های مهم صنعت ایران با حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ و معادن غنی به ویژه سنگ که بخشی از صادرات کشور را شامل می‌شود معرفی کرد.

محمد حسین مقیمی با بیان اینکه این استان رتبه دوم صنایع مادر تخصصی و رتبه اول تنوع محصولات صنعتی را داراست و با داشتن دو هزار اثر شناخته شده فرهنگی و هنری در حوزه گردشگری، میراثفرهنگی و صنایع دستی، ظرفیت‌های بالایی در معرفی به بازارهای جهانی را دارد خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه واردات کالا با کشور سوئیس رابطه دارد و برای توسعه روابط ما خواستار توسعه ارتباطات با کشور سوئیس هستیم و آمادگی داریم برخی از تولیداتمان را به این کشور صادر کنیم.

در این نشست دو ساعته که در استانداری مرکزی برگزار شد تعدادی از فعالان اقتصادی در یک گفتگوی کوتاه با معرفی شرکت‌های تولیدی خود برخی از مسائل را برای توسعه تبادلات تجاری مطرح کرده و جولیو هاس نیز توضیحاتی را در پاسخ ارائه کرد.

لازم به ذکر است در برنامه یک روزه سفیر سوئیس در ایران به استان مرکزی نشست با تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی استان و بازدید از جاذبه‌های توریستی شهر اراک پیش بینی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز