خبرگزاری کار ایران

از۲۳ تا۲۶ آذرماه؛

نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه اراک برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۵۰

رئیس دانشگاه اراک ازبرگزاری سی امین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشوردر دانشگاه اراک خبر داد.

رئیس دانشگاه اراک ازبرگزاری سی امین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشوردر دانشگاه اراک خبر داد.

به گزارش ایلنا سعید حمیدی درنشست خبری که ظهر امروز دردانشگاه اراک برگزار شد با اعلام این خبر افزود: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، یکشنبه ۲۳ آذرماه با حضور مسئولان استان، معاون سازمان انرژی اتمی و اساتید، دانشجویان و نخبگان دانشگاهی دردانشکده علوم پایه دانشگاه اراک برگزار خواهد شد که همزمان شدن آن با هفته پژوهش از ویژگی‌های بارز برگزاری این نمایشگاه تخصصی است.

وی افزایش سطح آگاهی جامعه دانشگاهی، آگاه سازی افکارعمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته‌ای و دسترسی سریع وجامع نخبگان ودانشگاهیان با مهم‌ترین وآخرین دستاوردهای این صنعت درکشور را ازمهم‌ترین اهداف برگزاری آن عنوان نمود.

وی تاکید کرد: نیاز به استفاده ازانرژی‌های غیرفسیلی به ویژه انرژی اتمی ازمهم‌ترین مباحثی است که درسالهای اخیر مورد تاکید بوده است ولزوم بهره‌مندی ازدستاورد‌ها وکاربردهای صنعت هسته‌ای دربخش‌هایی مانند انرژی، صنعت، درمان، کشاورزی، تکنولوژی، کشاورزی و رفاهی را مشخص می‌نماید.

رئیس دانشگاه اراک تصریح کرد: طی یک دهه اخیرصنعت هسته‌ای کشور راه پرفراز ونشیبی را جهت دستیابی به آنچه حق ملت ایران در بهره‌مندی ازکاربردهای این صنعت می‌باشد پشت سرگذاشته و به رغم اینکه این فعالیت‌ها تحت تاثیر مناقشات هسته‌ای در عرصه بین المللی قرار گرفته، همواره حقوق و مواضع ملت و دولت مورد تاکید بوده وهست و همین موضوع سبب پیشرفت قابل توجه روند مذاکرات هسته‌ای به ویژه در دولت یازدهم شده است.

درادامه این نشست خبری، مدیر اجرایی برگزاری این نمایشگاه دردانشگاه اراک نیزبه برگزاری گام نخست سی امین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای به صورت تخصصی برای نخبگان و دانشگاهیان، اشاره کرد وافزود: درگام بعدی نیزنمایشگاه عمومی فناوری‌های پیشرفته ومعرفی کاربرد‌ها و دستاوردهای صنعت هسته‌ای برگزارخواهد شد.

بهاری با بیان اینکه این نمایشگاه شامل ۳۰ غرفه درفضای ۶۰۰ مترمربع خواهد بود اظهارکرد: خلاصه‌ای ازدستاورد‌ها ونحوه فعالیت کلیه مراکز وبخش‌های فعال درصنعت هسته‌ای کشورمانند نیروگاه اتمی بوشهر، فوردو، سایت غنی سازی نطنز و تولید آب سنگین ورا کتور تحقیقاتی اراک، دراین نمایشگاه عرضه خواهد شد تا اطلاعات لازم دراختیاربازدید کنندگان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز