خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری استان مرکزی:

ایران به لحاظ استفاده از دانش و فناوری رتبه ۸۰ دنیا را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۸۵

با توجه به اینکه ایران در ۹ ماهه امسال به لحاظ تولید علم در مقام ۱۶ دنیا قرار دارد اما به لحاظ استفاده از دانش و فناوری رتبه ۸۰ جهان را دارد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه ایران در ۹ ماهه امسال به لحاظ تولید علم در مقام ۱۶ دنیا قرار دارد اما به لحاظ استفاده از دانش و فناوری رتبه ۸۰ جهان را دارد.

به گزارش ایلنا، سعید موسایی در نشست برگزاری نمایشگاه هایتک فناوری عالی شهرستان خنداب افزود: همچنین ایران در استفاده از کاربردی کردن علم و دانش در بخش کشاورزی و صنعت رتبه ۱۲ دنیا را به خود اختصاص داده است که باید برای استفاده از فناوری نوین در بخش صنایع چاره اندیشی کرد.

وی ادامه داد: امروز در کشورهای دنیا به ازای هر یک میلیون نفر سه هزار و ۶۹۴ پژوهشگر وجود دارد اما این نرخ در کشورهای در حال توسعه به کمتر از ۱۸۹ نفر می رسد.

وی تاکید کرد: باید با استفاده از فناوری نانو و نوین و هایتک اهداف نظام را پیش برد و بهره وری را افزایش داد که بر پایی نمایشگاه فناوری عالی یکی از اقدامات برای رسیدن به این هدف تعرف شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی ارتباط صنعت با دانشگاه کم رنگ و ضعیف است که با دستور استاندار استان مرکزی شورای راهبری ارتباط صنعت و دانشگاه تشکیل شده است.

موسایی خاطر نشان کرد: ۲۴ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی فعال هستند که تعداد آنها بسیار کم و فعالیت آنان بسیار محدود است که بر اساس نظر دولت باید به لحاظ کمی و کیفی این مراکز تقویت شوند.

حمید غیاثی فرماندار شهرستان خنداب نیز در این نشست خواستار مشارکت جدی بخش دولتی، خصوصی و نخبگان برای برپایی ارزشمند و کیفی غرفه این شهرستان در نمایشگاه فناوری عالی استان مرکزی شد که قرار است این نمایشگاه اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز