خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی:

اراضی استان نیازمند تأمین اعتبار برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۵۶۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، گفت: در مجموع 160 هزار هکتار از اراضی استان مستعد برای اجرای سیستم های نوین آبیاری هستند.

به گزارش ایلنا از اراک ، علی بابایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در نشستی که با حضور اصحاب رسانه به منظور تشریح عملکرد این سازمان در ایام فرخنده دهه فجر برگزار شد، گفت: در ایام دهه فجر 36 پروژه عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این پروژه ها در حوزه های دام و طیور، صنایع تبدیلی و گلخانه ای اجرا می شود، اظهار داشت: کل سرمایه گذاری برای این پروژه ها 133 میلیارد ریال است که 19 درصد آن از محل اعتبارات دولتی، 37.5 درصد تسهیلات بانکی و 43.5 درصد آن آورده شخصی مدیران تأمین شده است.

بابایی با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه‌ها در مجموع 457 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود، عنوان کرد: تعداد 487 نفر از خانوارهای روستایی در 30 روستای استان از این پروژه ها بهره مند می شوند.

وی افزود: تعداد 22 پروژه از 36 پروژه ای که در ایام دهه فجر افتتاح می شود مربوط به پروژه های آب و خاک شامل انتقال آب با لوله، بهسازی کانال های انتقال آب، توسعه سیستم های نوین آبیاری و مرمت و احیای قنوات است که با اجرای آن ها به میزان یک هزار و 480 متر مکعب درمصرف آب صرفه جویی می شود.

بابایی اضافه کرد: حجم فعالیت هایی که صورت خواهد گرفت در زمینه انتقال آب با لوله دو هزار و 600 متر، احداث کانال های آبیاری حدود 7 کیلومتر، در زمینه توسعه سیستم های نوین آبیاری 337 هکتار و احیاء و مرمت قنوات 2 مورد است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 54 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در سطح استان تحت سیستم های نوین آبیاری قرار گرفته اند، اظهار کرد: در مجموع 160 هزار هکتار از اراضی استان مستعد برای اجرای سیستم های نوین آبیاری هستند که طی 10 سال به ویژه 3 سال اخیر 54 هکتار از این اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده اند و 106 هزار هکتار باقی مانده که در صورت تأمین اعتبارات طی سال های آتی مجهز به این سیستم خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی جزء استان های پیش رو در حوزه صنایع تبدیلی است و همزمان با دهه فجر در این زمینه 2 واحد تولیدی به بهره برداری می رسد و با این اقدام مجموعاً 1205 تن به ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی استان اضافه می شود، ادامه داد: در این بخش کل ظرفیت جذب استان تا پایان سال 93 حدود یک میلیون و 400 هزار تن بوده است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ظرفیت جذب استان به حدود یک میلیون و 700 هزار تن برسد.

بابایی افزود: در حوزه دام و طیور نیز 8 طرح به بهره‌برداری می رسد که 5 طرح آن در زمینه طیور و سه طرح در زمینه دام پروری است و با اجرایی شدن این طرح ها 336 تا به تولیدات گوشت سفید و 57 تا به تولیدات گوشت قرمز استان اضافه می شود.

وی با بیان اینکه همچنین در ایام دهه فجر 4 واحد به متراژ 18 هزار و 600 متر مربع واحد گلخانه ای شامل 2 واحد در زمینه گل و گیاهان زینتی و 2 واحد در زمینه سبزی و صیفی به بهره برداری می رسد، یادآور شد: در زمینه گل و گیاهان زینتی 960 هزار شاخه و در زمینه سبزی و صیفی نیز حدود 200 تن به تولیدات استان اضافه می شود.

بابایی در بخش دیگر از سخنان خود به اجرای برنامه های فرهنگی از سوی این سازمان در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: مسؤولیت کمیته روستایی برگزاری جشن های دهه فجر به عهده این سازمان است که این کمیته برنامه های متنوعی را برای این ایام  خجسته تدارک دیده است.

وی عنوان کرد: برگزاری جشن انقلاب در روستاها، گلباران گلزار شهدا، برگزاری جلسه هم اندیشی با تشکل های کل استان، نواختن زنگ انقلاب در مدارس تعدادی از روستاها، افتتاح پروژه های روستایی، دیدار با خانواده معظم شهدا و تشویق روستاییان به حضور فعال در راهپیمایی 22 بهمن از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز