خبرگزاری کار ایران

مدیرامور شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

پرداخت 7000 میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌کشاورزی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۱۳۱

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری به بخش کشاورزی پرداخت شده که بخشی از این تسهیلات با بهره 10 درصدی، 14 درصدی و 18 درصدی بوده است.

به گزارش ایلنا، جهان‌پور معماریان در نشست هم اندیشی با تشکل‌های بخش کشاورزی استان مرکزی که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، ضمن بیان این خبر تاکید کرد: بانک کشاورزی تنها بانک در استان بوده که بخشودگی‌های جرائم و استمهال اقساط بدهکاران به مدت پنج سال را به شکل ویژه اجرا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی به هیچ وجه به دلیل بدهی مانع تولید نمی‌شود و در تلاش است تا گشایشی برای رفع مشکلات صورت گیرد و تولیدکنندگان مجددا به چرخه تولید بازگردند.

معماریان بر در نظر گرفتن مشوق های خاص برای فعالان این بخش و حمایت تمام قد از تولید تاکید کرد و گفت: بانک کشاورزی هیچ زمانی تملیک وثیقه ها و استفاده از اهرم‌های ضمانتی را برای واحدهای تولیدی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند به کار نمی گیرد مگر اینکه این واحدها تولید را رها کرده باشند و منابع تولید را جهت مصارف دیگر به کار گرفته باشند.

وی ادامه داد: البته در زمینه اصلاح ساختارها و روند رسیدگی به پرونده ها برای پرداخت تسهیلات ، مشکلات و نواقصی وجود دارد و سبب طولانی شدن بروکراسی اداری می شود که برای حل این مشکلات قطعا از نظرات و راهکارهای تشکل های بخش کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: بالغ بر 11 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار بر اساس قوانین بودجه بند «ج» تبصره 19 به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص یافته که متاسفانه هنوز تخصیص نیافته است و تنها دو هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

معماریان با تاکید بر اینکه ساختار صندوق بیمه کشاورزی باید از حالت عملکردی خارج شود و به سمت بیمه های نوین تغییر کند، گفت: به منظور ارزیابی خسارت و پرداخت به موقع غرامت نیاز است ارتباطات تنگاتنگ و بیشتری در حوزه ارزیابی‌ها داشته باشیم و حضور تشکل‌ها در این زمینه می‌تواند مفید و موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون در استان 1.5 و در کشور 0.9 درصد است افزود: خط اعتباری 10 هزار میلیارد ریالی در بخش مکانیزاسیون برقرار شده است و 72 درصد اعتبارات در این زمینه جذب شده که این امر منجر به ارتقای ضریب مکانیزاسیون در استان شده است. ضمن اینکه در زمینه اجرای طرح های گلخانه‌ ای 3.7 دهم میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که تقریبا به طور کامل جذب شده است و در بخش شیلات و آبزیان نیز تاکنون 23 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: با وجود اینکه بخش کشاورزی در سال جاری با رشد پنج درصدی مواجه بوده و تنها بخش اقتصادی در کشور است که به رغم تحریم ها و شرایط نامناسب اقتصادی ، رشد مثبت داشته است، اما میزان و سطح سرمایه‌گذاری در این بخش پائین است و هدف مهم ما حمایت های لازم برای خارج کردن بخش کشاورزی از این شرایط است.

معماریان ضمن اشاره به سفر اخیر اروپایی ریاست جمهوری و تیمی که او را همراهی کرده بودند، گفت: این تیم متشکل از بخش خصوصی و تشکل‌های فعال اقتصادی در بخش های مختلف بود و این اقدام قطعا بیانگر این است که دولت به بخش خصوصی نگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز