خبرگزاری کار ایران

در ایام نوروز۹۵؛

22 ایستگاه ثابت پلیس در سطح استان مرکزی اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۳۵۷

برای حفظ امنیت و اطمینان خاطر مردم در طول ایام نوروز 22 ایستگاه ثابت پلیس در محل اتراق مسافران نوروزی و در سطح شهرهای استان مرکزی به غیر از مقرهای ثابت قبل اضافه می شود .

به گزارش ایلنا، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر درخصوص آمادگی ماموریت‌های نوروزی گفت: نیروی انتظامی در ستاد تسهیلات نوروزی در بحث امنیت و تامین آرامش مردم برنامه‌های آماده‌باش پرسنل و افزودن ایستگاه‌ها را پیش‌بینی کرده تا مردم با خیال راحت از سفر و برنامه های تعطیلات در آرامش خاطر لذت ببرند.

سرهنگ کیومرث عزیزی با بیان اینکه برای پیشگیری از وقایع چهارشنبه آخر سال از اواخر آبان‌ماه برنامه ریزی‌هایی برای حفظ امنیت مردم انجام شد و در همین راستا نیز مانور مشترکی چند روز قبل به اتفاق سپاه صورت گرفت، از برگزاری مانور دیگر در روزهای آینده برای نشان دادن توان نیروی انتظامی به افراد متخلف و برای پیشگیری از حوادث در ارتباط با این روز خبر داد و افزود: هفته گذشته 48هزار و 431 عدد مواد محترقه در سطح استان کشف و 10نفر نیز در این رابطه دستگیر شده اند که میزان کشفیات نسبت به سال گذشته 33درصد افزایش داشته است .

وی با بیان اینکه هدف از این اقدامات جلوگیری از حوادث ناخوشایند و تلخ ناشی از احتراق و آتش‌سوزی و صدمات که عموما کودکان و سالخوردگانی را که در محل حضور دارند یا عابر پیاده هستند درگیر می‌کند خواند و تصریح کرد: پلیس در شادی و شور و نشاط، خود را مقابل مردم نمی‌بیند و انتظار دارد با فرهنگ‌سازی آنچه را که مردم به عنوان سنت چهارشنبه‌سوری دارند برگزار شود، نه آنچه برخی بدعت گذاشته‌اند.

افزایش 20درصدی نزاع در استان مرکزی

فرمانده نیروی انتظامی استان‌مرکزی در ادامه این نشست گزارشی از عملکرد 11ماهه نیروی انتظامی استان در حوزه‌های مختلف را اعلام کرد.

به گفته وی در حوزه پلیس پیشگیری در 11ماهه سال‌جاری 10هزار و 807فقره سرقت در استان مرکزی به وقوع پیوسته که نسبت به سال گذشته 6درصد کاهش داشته و و در بحث کشف سرقت‌ها با 83درصد میزان کشف، استان‌مرکزی در ردیف استان‌های برتر کشور جای گرفته است.

سرهنگ عزیزی افزایش 20درصدی نزاع و درگیری را در سال‌جاری در سطح استان نسبت به سال قبل نگران‌کننده دانست و گفت: متاسفانه آمار نزاع رشد بالایی در استان داشته و از 198 فقره در سال‌قبل به 238 فقره افزایش یافته که این موضوع در شورای تامین استان با بررسی علل و عوامل برای تعیین تکلیف دستگاه‌ها برای برنامه‌ریزی جهت کاهش این آمار در دستور کار قرار گرفته است .

وی بحث مواد مخدر و برخورد با باندهای قاچاق همچنین جمع آوری معتادان مهجور را از برنامه‌های مهم کشوری در پیشگیری از قاچاق و مصرف مواد مخدر برشمرد و از افزایش 67 درصدی کشف مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: در این مدت 5346 کیلو انواع مواد مخدر از مبادی ورودی و سطح استان کشف و 916 نفر قاچاقچی در همین ارتباط دستگیرو 16 باند نیز منهدم شده اند. همچنین 11 هزار و 692 نفر در ارتباط با حمل و توزیع مواد دستگیر شده‌اند که 10هزار و 490نفر آنان از معتادین و مصرف کنندگان مواد بودهاند.

تشکیل 635 پرونده جعل در پلیس آگاهی استان تشکیل 635 پرونده جعل با کاهش 3درصدی نسبت به سال قبل خبر دیگری بود که فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در حوزه پلیس اگاهی استان اعلام کرد .

به گفته وی اکثر موضوع این پرونده‌ها درباره جعل اسناد، مدارک، احکام اداری و مالی بوده که 607 مورد رسیدگی‌ها به نتیجه رسیده است. همچنین کشف 19درصدی جرم کلاهبرداری با 6درصد افزایش با وقوع 1875 مورد و کشف 26میلیارد و 143میلیون تومان کالای قاچاق با افزایش 17درصدی نسبت به سال قبل و کشف بیش از 4 میلیون و 957 هزار نخ سیگار قاچاق از دیگر اقدامات پلیس آگاهی استان اعلام شد.

افزایش 32درصدی پایش فضای سایبری در پلیس فتا

سرهنگ عزیزی کاهش 3درصدی وقوع جرائم سایبری را حاصل احساس ناامنی متخلفان در این فضا با افزایش 32درصدی پایش فضای‌سایبری و به دست آوردن مستندات جرم در پلیس فتای استان دانست.

وی از کشف 244 فقره انواع جرائم این فضا که عمدتا برداشت غیرمجاز از حساب افراد، هتک‌حیثیت و نشر اکاذیب بوده خبر داد و گفت: با هوشیاری پلیس فتای استان 376 فقره پرونده که محل وقوع آنها در استان‌های دیگر بوده در فضای مجازی استان مرکزی کشف شده است.

90کشته حوادث رانندگی درون‌شهری و 370نفر برون‌شهری

براساس اطلاعات آماری فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی فعالیت‌های حوزه‌های دیگر این فرماندهی بدین شرح اعلام شد:

پلیس اطلاعات و امنیت: دستگیری 116 نفر ارازل و اوباش با افزایش 4درصدی نسبت به سال قبل

پلیس راهور: توقیف 21هزار و 379دستگاه خودرو و 20هزار و 164موتورسیکلت با جرائم مختلف. با حضور پلیس راه و راهور در محل حوادث رانندگی تعداد متوفیات درون‌شهری 90نفر با 5درصد افزایش نسبت به سال قبل و 370نفر در حوادث برون شهری با کاهش 6درصدگزارش شده است.

پلیس 110: پاسخگویی به 420هزار و 388 تماس و حضور مردمی که در 258هزار و 910مورد آن پلیس وارد عملیات شده و در این تماس‌ها 94درصد مردم از اقدامات پلیس ابراز رضایت‌مندی کرده‌اند.

حوزه مشاوره و مددکاری: ارجاع 10هزار و 500پرونده به این حوزه که 84درصد با مشاوره مختومه شده است.

آموزش همگانی: 3296جلسه آموزش چهره به چهره برای افراد در مقاطع مختلف

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز