خبرگزاری کار ایران

آیت الله دری نجف آبادی:

هلال احمر در بخش اقتصاد مقاومتی باید الگو باشد

امام جمعهٔ اراک روز سه شنبه در بیت امام جمعه به مناسبت هفته هلال احمر در جمع خبرنگاران و اعضای هلال احمر بیان کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی هلال احمر باید الگو باشد و کمترین هزینه‌ها را با بیشترین بهره برداری داشته باشد.

به گزارش ایلنا آیت الله دری نجف آبادی افزود: نباید کار تشریفاتی داشته باشیم و با همین هزینه‌های محدود و همت بلند، کارایی را افزایش و رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: اسلام دین تعطیلات نیست و با هر تعطیلات کشور آباد نمی‌شود. کشور با کار پیش می‌رود در صورتی که با تعطیلات مشکل کشور حل نمی‌شود و تورم‌ها همچنان باقی مانده است. هلال احمر تعطیلی ندارد و در تمام وقت‌ها سرسختانه پیگیر هستند.

دری نجف آبادی اظهار داشت: اطلاعات، ناجا، سپاه پاسداران، و بقیه ارگان‌ها باید همانند هلال احمر به طور مدام تلاش کنند و همچنین هلال احمر باید خدمات بزرگ و کارنامهٔ درخشانی داشته باشد.

وی افزود: هلال احمر باید پیگیر‌تر برای امداد و کمک رسانی مردم و به ویژه مردم مظلوم سوریه، عراق و یمن باشد. آقای میر هاشمی و آقای محمدی دو بازوی مهم برای پیشرفت هلال احمر هستند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: باید داروهایی که در کشور وجود ندارد و از طریق هلال احمر و صلیب سرخ وارد کشور می‌شوند در کشور تولید شود و تاریخ انقضای آن کنترل گردد تا هیچ گونه آسیب و مشکلی برای کسی ایجاد نشود.

دکتر محمدی در ادامه بیان کرد: تعدا اعضا و داوطلبین فعال هلال احمر ۱۴ هزار نفر است که طبق تفاهم نامه‌ای که از طرف سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی داشته‌ایم، امداد را به بهترین نحو و به قشر فرهنگی ارائه دهیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۰ پایگاه امداد جاده‌ای در گردنه‌های تفرش و شهید سرمدی خمین داشته‌ایم که این میزان به ۱۲ پایگاه رسید. همچنین در تجهیز انبار‌های امدادی در سطح استان پوشش ۲ درصدی داشته‌ایم.

محمدی افزود: ارائه خدمات دارویی و سلامت در اراک و محلات، برگزاری ۱۵ روز بالگرد هر ماه در استان، تجهیز ناوگان خودرو در حوادث جاده‌ای، کسب رتبهٔ بر‌تر مربی‌گری در طرح سلامت یار در ساوه، برگزاری ۱۵۷ دورهٔ هلال احمر، برگزاری مانور استانی، کسب بر‌ترین رتبهٔ امداد و نجات جاده‌ای و اجرای ۲ طرح امداد و نجات نوروزی از جمله اقدامات هلال احمر است.

همچنین ادامه داد: تفاهم نامه‌های مختلف با آموزش و پرورش، شرکت گاز، نیروی انتظامی، کمیته امداد و جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دیگر در آموزش‌های مقدماتی داشته‌ایم.

کد خبر : ۳۶۹۶۸۲