خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار مرکزی:

اقدامات عمرانی شهرداری‌ها از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است

خروجی اقدامات عمرانی و خدماتی که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است و باید رشد و توسعه پیدا کند.

به گزارش ایلنا، معاون عمرانی استاندار مرکزی ظهر امروز در همایش یک روزه شهرداران استان مرکزی که در سالن جلسات شهرداری اراک برگزار شد با تاکید بر این مطلب اظهار کرد: مجموع بودجه عمرانی شهرداری‌ها در سال گذشته معادل دو برابر بودجه عمرانی دولت بوده است.

عزیز فیلی بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرداری‌ها برای عمران و توسعه کشور تاکید کرد و گفت: میزان اقدامات و پروژه‌های عمرانی که سال گذشته توسط شهرداری‌های کشور انجام شده بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان بوده است در حالی‌که رقم اعتبارات عمرانی دولت حدود 15 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی به تصویب لایحه مدیریت جامع و متمرکز خدمات شهری در هیئت دولت و ارائه آن به مجلس برای تصویب نهایی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات و چالش‌هایی که امروز شهرداری‌ها با آن مواجه هستند، با تصویب این لایحه مرتفع خواهد شد و هماهنگی و مدیریت مناسب‌تری در ارائه خدمات موردنیاز به شهروندان ایجاد می‌شود.

فیلی با اشاره به لزوم تشکیل مستمر و جدی نشست‌های شهرداران استان گفت: با ایجاد و تشکیل کمیته‌های تخصصی، قطعا مسائل و مشکلاتی که در این نشست‌های دوره‌ای مطرح می‌شود مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت و سعی خواهیم کرد با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط، این مشکلات را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه به رغم همه مشکلات و محدودیت‌هایی که به دلیل کاهش منابع درآمدی برای شهرداری‌های استان ایجاد شده اما در مجموع اقدامات خوب و رو به رشدی در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و... انجام شده است.

وی به ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری‌ها در اجرای اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با رویه‌های جاری نمی‌توان به اهداف موردنظر دست یافت و قطعا شهرداری‌ها باید در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی در جهت اجرای مصوبات و برنامه‌های ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان حرکت کنند و هماهنگی لازم را در این باره داشته باشند.

کد خبر : ۳۷۶۱۲۲