خبرگزاری کار ایران

حاجی‌پور به ایلنا خبر داد:

حل 90 درصد مشکل بخشودگی جرایم بانکی صنایع استان‌مرکزی

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۴۰۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از حل 90 درصدی مشکل بخشودگی جرایم صنایع استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا درباره بدهی شرکت‌های آونگان، واگن‌پارس، ماشین‌سازی، هپکو و آذرآب به بانک‌ها اعلام کرد: بر اساس بررسی‌هایی که ما انجام داده‌ایم در راستای بخشودگی جرایم تاخیر در اقساط بانکی این واحدها قریب بر 90 درصد مشکلات صنایع مادر حل خواهد شد.

وی ادامه داد: مابقی رفع مشکلات مربوط به بحث مدیرتی است که مدیران با توجه به تلاش و کوششی که در راستای اخذ پروژه‌ها، پیگیری و رفع مشکلات واحدهایشان دارند تاثیرگذار خواهند بود. همچنین دولت تمامی مساعدت‌های لازم را در این خصوص به عمل آورده که مطمئنا تمامی امکانات و ظرفیت‌هایی که به نحو مطلوبی لازم بوده به ثمر رسانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مصوبات کارگروه ستاد تسهیل ملی در سطح کشور در وزارت صنعت معدن و تجارت مصوب شد. عمده واحدهای تولیدی ما مشکلات اساسی داشت. یکی از این مشکلات بحث بدهی‌های معوق که منجر می‌شد واحدها نتوانند منابع مالی خود را برای تولید و استفاده از پتانسیلی که دارند استفاده کنند.

حاجی‌پور افزود: به همین دلیل هر قراردادی که بسته می‌شود منجر به این می‌شد که بانک‌ها یا تامین اجتماعی و یا امور مالیاتی نسبت به برداشت از حساب‌هایشان اقدام کنند که همین عامل نقدینگی واحد های تولیدی را به شدت کاهش می‌دهد.

وی اظهار داشت: پیگیری و هماهنگی‌هایی که در این راستا صورت گرفت که سبب شد بدهی‌های شرکت‌های آونگان، واگن پارس، ماشین‌سازی، آذرآب و هپکو در قالب حمایت از مجموعه تولید و اشتغال به مدت 18 ماه دوره تنفس داشته باشند و بازپرداخت آن بعد از این مدت بدون پیش پرداخت به صورت اقساطی برایشان در نظر گرفته شد.

حاجی پور افزود: ما معتقدیم با توجه به مصوبات کارگروه ملی، ضمن مشخص شدن معوقه بدهی‌ها به پرداخت سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و تولید اقدام موثری صورت گیرد تا بتوانیم شرایط را در راستای ایجاد اشتغال و حداکثر استفاده توان داخلی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پروژه‌های داخلی که امکان سپردن و واگذاری به واحدهای تولیدی را دارد از همین طریق پیگیری می‌شوند و ما معتقدیم با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که واحدهای بزرگ دارند می‌توانند به روزهای اوج خود بازگردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پایان افزود: با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری امیدواریم این شرایط در راستای سپردن و واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های بزرگ مذکور مهیا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز