خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر صنعت و استاندار مرکزی انجام شد؛

رونمایی از نخستین خط تولید مقره اتکایی400 کیلو ولت کشور در ساوه

با حضور وزیر صنعت و استاندار مرکزی نخستین خط تولید مقره اتکایی 400 کیلو ولت کشور در ساوه رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری استان مرکزی، نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت در سفر به شهرستان ساوه که با حضور استاندار مرکزی انجام شد، ضمن بازدید از پنج واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان از نخستین خط تولید مقره اتکایی 400 کیلو ولت کشور در شرکت مقره‌سازی ایران واقع در شهر صنعتی کاوه رونمایی کرد.

این مقره در فاز اول برای نیاز کل کشور تولید خواهد داشت و کاربرد آن برای پست‌های خطوط 400 کیلوولت است و با تولید انبوه آن علاوه بر تامین نیاز کشور می‌توان به کشورهای ایتالیا، هند و ... نیز صادر شود.

شرکت مقره سازی با توجه به تولیدات زیربنایی در کشور و با هدف خود کفایی در تولیدات اساسی و بنیادی در سال 1362 در شهرک صنعتی کاوه تاسیس شد.

ظرفیت تولید سالیانه این شرکت 11000 تن مقره سرامیکی است و سطح استاندارد تولید شرکت مطابق با استانداردهای جهانی IEC و تنها تولیدکننده مقره سرامیکی بشقابی و اتکایی در کشور است که زمینه اشتغالزایی 180 نفر را فراهم کرده است.

آزمایشگاه این شرکت به صورت اکرودیته است که از صلاحیت های استانداری لازم برخوردار است و به عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت می کند و دارای تائید صلاحیت ایزو  17025 است.

این واحد تولیدی از نظر سطح ولتاژی دومین آزمایشگاه کشور و از نظر سطح مکانیکی رتبه اول را دارد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پنج واحد تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه بازدید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی کشور در استان مرکزی در جریان سفر به شهرستان ساوه  از شرکت های بن رو یکی از زیر مجموعه های شرکت سایپا ، مقره سازی ایران ، کالوپ تولید کننده لوله های فولادی آب ، نفت و گاز، شیشه فلوت تولید کننده شیشه و بلور، هنکل پاک وش تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی بازدید کرد.

نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از پنج واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان ساوه با اشاره به اینکه خوشبختانه صنایع کشور تقریبا همه در بخش خصوصی فعال هستند و هیچ بودجه دولتی برای صنایع کشور نداریم، افزود: این صنایع با نظام بانکی کشور در ارتباط بوده و همکاری دارند و منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق سیستم بانکی تامین می‌کنند.

وی بیان کرد: فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط از جمله تصمیماتی بود که در این سفر گرفته شد و مقرر شد بانک‌ها در تامین نقدینگی این واحدها تسریع کنند و انتظار ما از بانک‌ها اجرایی شدن مصوبات این سفر در کارگروه‌های استانی است.

وزیر صنایع اظهار کرد: در خصوص واحدهای بزرگ نیز در برخی از طرح‌های عمده صنایعی مانند آذر آب و ماشین سازی اراک و واگن پارس تصمیماتی گرفته شد که بازار این واحدها ایجاد و کارهای بسیاری به آنها واگذار شود و زمینه تقویت صادرات آنان فراهم شود.

وی بیان کرد: برای  تعدادی از پروژه‌های توسعه‌ای نیز تصمیم‌گیری شد تا از طریق سیستم بانکی و حل مشکلات تامین آب و محیط زیست و ... موانع توسعه ای از سر راه برداشته شود.

وی افزود: صنعتگران قطعا نتیجه این سفر را لمس خواهند کرد و قول دادیم هر ماه به استان مرکزی سفر کنیم و نتیجه مصوبات جلسات قبل را بررسی و صاحبان صنایع را از اقدامات صورت گرفته مطلع کنیم.

نعمت زاده گفت:  اکثر صنایعی که توانستند مسائل مالی و مدیریتی خود را حل کنند با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند و شرکت‌هایی هم که در شهرستان ساوه بازدید کردیم با ظرفیت مطلوب و به صورت سه شیفت کار می‌کنند.

به گفته وی واحدهای قدیمی که نتوانستند خود را بروز کنند گاهی با مشکل مواجه هستند و بعضی واحدهای کوچکی که در طول سال های سخت با مشکل مواجه شده بودند، متوقف شده اند.

نماینده مردم ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: نخستین کارگروه تخصصی صنعت با حضور وزیر صنعت و اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی تشکیل و مطالبات صنعتگران و کارآفرینان مطرح شد.

محمد رضا منصوری بیان کرد: در نشست هفته آتی با مدیران عامل بانک های استان مرکزی، کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی می شود تا رونق اقتصادی شتاب گیرد.

وی ادامه داد: صنعت ساوه و زرندیه به عنوان یکی از قطب های اقتصادی استان مرکزی و کشور نیازمند حمایت دولت است و در این راستا باید با تامین نقدینگی توسط سیستم بانکی کشور گام بلندی برای توسعه اقتصادی برداشت.

کد خبر : ۴۱۱۵۴۰