خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی تاکید کرد:

بکارگیری ظرفیت‌های حوزه تحقیق و پژوهش در استان

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۰۵۵

استاندار مرکزی گفت: این استان با توجه به مزیت های خاص و وجود مراکز علمی و دانشگاهی متعدد در تحقیقات پژوهشی، ظرفیت های ارزشمندی دارد که باید بخوبی از آنها بهره گرفته شود.

به گزارش ایلنا از اراک، آقازاده استاندار مرکزی در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان که امروز دوشنبه21 خرداد در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه فناوری های پیشرفته در استان ، اظهار کرد: با برگزاری این نمایشگاه  می توانیم تبلور توان پژوهشی و تحقیقاتی و در واقع استعدادهایی را که در استان مرکزی وجود دارد شاهد باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ظرفیت پژوهشی و تحقیقاتی بزرگی همچون دانشگاه ها، پارک علم و فناوری، مرکز تحقیقات واحدهای صنعتی و... در استان وجود دارد که باید در این نمایشگاه از توان آنها استفاده شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در تامین اعتبارات  این نمایشگاه مساعدت کند، افزود: همه همکاری کنند تا بتوانیم از منابع مالی حامیان و موسسات که همیشه در اینگونه برنامه ها و موارد در کنارمان هستند، بهره ببریم و آنان را دعوت به مشارکت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: راه اندازی شهرک فناوری های نوین در استان؛ احساس نیازی جدی است که باید به آن توجه شود.

 فرخی افزود: در گام نخست باید کارگروه فناوری با هشت عضو و دستگاه مرتبط تشکیل شود.

وی اظهار داشت: این کارگروه با ترکیب استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه اراک، دانشگاه صنعتی اراک، پارک علم و فناوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی و دانشگاه تفرش در 2 ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز گفت: در قانون بودجه یک درصد از اعتبارات هزینه ای هر استان برای حوزه پژوهش پیش بینی شده است.

رقیه یادگاری افزود: پارسال شش میلیارد ریال و امسال هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات هزینه ای در استان مرکزی برای پژوهش تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته 16 دستگاه در استان سه میلیارد و 910 میلیون ریال اعتبار در مقوله پژوهش هزینه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز