خبرگزاری کار ایران

محتشمی‌پور: امیرکبیر به جای بحث‌های جدلی، وارد عرصه عمل شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۵۳۵

در هر صورت مصلحان درطول تاریخ با فهم خودشان اقداماتی را انجام دادند که به واسطه همین اقدامات دشمنانی داشتند. زیرا همواره افرادی هستند که به دلیل منافع و مصالح شخصی‌شان اجازه فعالیت های درست را نمی دهند.

یک فعال اصلاح طلب گفت: در طول تاریخ با شخصیت‌هایی روبرو می شویم که با اقدامات موثری که در زمان خود انجام دادند، نام خود را جاودانه کردند. امیرکبیر یکی از آن افراد هست که نسبت به مشکلات در دوره ای که زدگی مردکرد آگاه بود و با حسن وطن پرستی راه حل هایی را برای مشکلات آن زمان پیدا کند.

فخرالسادات محتشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار «ایلنا» با بیان اینکه امیرکبیر خدمات بسیاری برای ایران داشت، افزود: تاسیس دارلفنون از مهمترین اقدامات امیرکبیر بود. او به دلیل دارا بودن فهم مسائل زمان خودش متوجه شد که جهل و ناآگاهی ریشه اصلی مشکلات کشور است و به همین دلیل برای مقابله به جای پرداختن به روبنا باید به زیربنا بپردازد. بنابراین با تاسیس دارالفنون برای ازبین بردن جهل و ناآگاهی مبارزه کرد.

وی افزود: امیرکبیر با تاسیس دارالفنون به تربیت نیروهای پرداخت که باعلم و دانش آینده کشور را به دست گیرند و برای توسعه و پیشرفت کشور موثر واقع شوند. از این جهت شخصیت امیرکبیر به رغم همه مسائلی که در زمان خودش داشت امروز به عنوان فردی تاثیرگذار شناخته می شود.

این فعال اصلا‌طلب افزود: امیرکبیر به جای آنکه وارد بحثهای جدلی شود به عرصه عمل وارد شد و راه حلی که به نظرش در شرایط موجود بهترین بود را عملی کرد و موفقیت هایی را به دست آورد.

محتشمی‌پور با اشاره به اینکه کارشکنی هایی که علیه او صورت گرفت به این دلیل بود که دست متنفذانی که از خزانه و بیت المال استفاده می کردند را قطع کرد، اظهار کرد: طبیعی است چون آنها یک سری منافع در کشور داشتند به مخالفت با این شخصیت پرداختند بنابراین به جای آنکه امیرکبیر در کشور به فعالیت‌های خود ادامه دهد به دلیل دسیسه چینی دشمنانش به قتل رسید.

وی تاکید کرد: در هر صورت مصلحان درطول تاریخ با فهم خودشان اقداماتی را انجام دادند که به واسطه همین اقدامات دشمنانی داشتند. زیرا همواره افرادی هستند که به دلیل منافع و مصالح شخصی‌شان اجازه فعالیت های درست را نمی دهند.

محتشمی پور با اشاره به اینکه در زمان حاضر نیز چنین افرادی وجود دارند، گفت: همه امروز می‌دانند برای اینکه کشور بتواند از مخاطرات و بن بست هایی که در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روبرو است، خارج شود باید توافق کنیم. توافقی که نتیجه برد - برد به همراه داشته باشد. اما عده‌ای هستند که در این میان کارشکنی می کنند.

وی افزود: قطعا آنها می دانند که تحریم ها چه آثار مخربی برای کشور دارد. تحریم هایی که در برخی زمینه ها جان هموطنانمان را در معرض خطر قرار می دهد مثلا تحریم دارویی که باعثشده بسیاری از افرادی که بیماری خاص دارند دچار مشکل شوند آنها با وجود آنکه همه این مسائل را می دانند از تحریم حاکم برکشور کاسبی می‌کنند. این ها بحثهای انسانی است اما عده ای وقتی پای منافع شان در میان می آید به هیچ وجه مسائل مردم را مدنظر قرار نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد امیرکبیر نیز همین گونه بود یک عده که منافع شان به خطر افتاده بود، با دسیسه چینی برای او مشکل ساز شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز