خبرگزاری کار ایران

در روزهای عزاداری ماه محرم صورت می‌گیرد؛

استقرار نیروهای آتش‌نشانی در مقابل اماکن مذهبی شلوغ

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۵۰

در روزهای عزاداری ماه محرم، نیروهای آتش‌نشانی در مقابل اماکن مذهبی شلوغ مانند مهدیه‌ها و شبستان‌های بزرگ تا پایان برنامه‌ها و عادی شدن اوضاع مستقر می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران از مردم خواست در صورت بروز هر گونه حادثه و آتش سوزی در تکایا و حسینیه‌ها و… خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی به سرعت خود و سایرین بخصوص کودکان، افرادسالخورده و بانوان را از محل حادثه دورکنند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری ۱۲۵، سعید شریف‌زاده همچنین از شهروندان خواست تا هنگام حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سرور آزادگان حضرت امام حسین(ع) همکاری بیشتری با مسئولان این گونه اماکن و نیروهای امدادی به ویژه آتش نشانان داشته باشند.

وی بیان کرد: افرادی که دوره‌های ایمنی آتش نشانی را گذرانده‌اند، می‌توانند کمک مناسبی در اماکن مذهبی باشند و می‌توان از تجربه و دانش این افراد استفاده کرده و ایمنی اماکن مذهبی به ویژه بخش بانوان را به آنان سپرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: در روزهای عزاداری ماه محرم، نیروهای آتش نشانی در مقابل اماکن مذهبی شلوغ مانند مهدیه‌ها و شبستان‌های بزرگ تا پایان برنامه‌ها و عادی شدن اوضاع مستقر می‌شوند.

به گفته وی در این ایام در مناطق و محلات شلوغ و پرتردد تهران تیم‌هایی از نیروهای آتش نشانی به طور مستمر به گشت زنی می‌پردازند و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل می‌کنند.

وی اظهار کرد: این مجموعه به منظور تأمین آسایش و آرامش مردم و ایمنی اماکن و مراکز مذهبی از جمله مساجد، تکایا، هیات‌ها و حسینیه‌ها در ایام ماه محرم علاوه بر آماده باش تمامی آتش نشانان، اقدامات دیگری نیز در دست اجرا دارد.

به گفته شریف‌زاده کار‌شناسان سازمان آتش نشانی از روزهای گذشته مشغول سرکشی و بازدید از کلیه اماکن مذهبی بویژه تکایا شده‌اند و در صورت مشاهده هرگونه نقصی آن را به مسوولان مربوطه اطلاع می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران بیان کرد: در پایان سرکشی‌ها نیز دستورالعمل‌های حاوی توصیه‌های ایمنی لازم را به مسوولان هیات‌های مذهبی ارائه می‌شود.

شریف‌زاده افزود: در سال‌های گذشته اماکن مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مهدیه‌ها و شبستان‌ها به صورت رایگان به تجهیزات ایمنی و خاموش کننده و تعداد زیادی از مساجد بزرگ تهران نیز به شیلنگ‌های آب آتش نشانی داخل جعبه(هوزریل) مجهز شده بودند که در این ایام آتش نشانان ضمن بازدید از این تجهیزات، در صورت نیاز خاموش کننده‌های اهدایی را پس از شارژ رایگان به آنان تحویل دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز