خبرگزاری کار ایران

/ بازخوانی عبرت‌های عاشورا – ۱ /

برای حفظ دین باید فداکاری کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۴۷

با گذشت پنجاه سال از رحلت پیامبر اکرم(ص)، جامعه اسلامی در وضعیتی قرار گرفت که حسین‌بن‌علی(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام، چاره ای جز فداکاری عظیم و خونین فرا روی خود نمی دید / عامه مردم مکلف به امر به معروف و نهی از منکر با زبان هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۲ تیر ۱۳۷۱ در سالروز شهادت حضرت سجاد(ع) در دیدار فرماندهان گردان‌ها، گروهان‌ها و دسته های عاشورای نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور با ایشان طی سخنان مهمی به بیان درس‌های عبرت انگیز واقعه کربلا پرداختند و حضور مستمر نیروهای مؤمن و حزب اللهی بسیجی در صحنه‌های مختلف انقلاب را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و فضیلت‌های انقلاب ضروری خواندند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ الله‌ خامنه‌ای؛ در این دیدار که با ابراز احساسات شورانگیز نیروهای بسیجی و شعارهائی در اطاعت و تبعیت از فرامین رهبر انقلاب اسلامی توأم بود، مقام معظم رهبری در بیان درس‌های زندگی ساز حادثه عاشورا فرمودند: فداکاری و ایثار همه جانبه برای حفظ دین، آسیب پذیر بودن دشمن به رغم توانایی‌های گسترده‌ی ظاهری و ضرورت برخوردار بودن از بصیرت به عنوان مهمترین امر در دفاع از دین، درس‌های مهمی از حماسه‌ی کربلا هستند که بکار گرفتن آنها می‌تواند ملتی را به عزت برساند و جبهه کفر و استکبار را شکست دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان شرایطی که امام حسین(ع) را به فداکاری برای نجات جامعه اسلامی ناچار کرد پرداختند و فرمودند: با گذشت پنجاه سال از رحلت پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی در وضعیتی قرار گرفت که حسین‌بن‌علی(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام چاره ای جز فداکاری عظیم و خونین فرا روی خود نمی‌دید و این مسأله برای ما عبرت بزرگی است که جامعه اسلامی دچار چه آفتی شد و چرا آنقدر از اسلام فاصله گرفت تا فردی مانند یزید بر آن حاکم شد و سرهای پسران امیرالمؤمنین را در همان شهری که علی بن ابی طالب حکومت می‌کرد، بر سرنیزه‌ها کردند و دخترها و حرم آن حضرت را نیز به اسارت بردند. این مسأله حاکی از وجود یک بیماری خطرناک در جامعه‌ای است که مدتی پیش از آن شخصیت‌های بی‌نظیری همانند پیامبر اسلام و امیرالمؤمنین(ع) در رأس آن قرار داشتند و امروز باید با شناخت این بیماری خطرناک از ابتلای جامعه اسلامی به آن جلوگیری شود.

رهبر انقلاب اسلامی در بیان علل اصلی گمراهی و انحراف عمومی از راه اسلام به آیه‌ای از قرآن کریم استناد کردند و فرمودند: دور شدن از ذکرخدا، دعا، توسل و توکل و نادیده گرفتن محاسبات معنوی، همراه با شهوت رانی، دنیاطلبی، جمع آوری ثروت، مال اندوزی و از یاد بردن آرمان ها به قرار گرفتن افرادی همانند یزید، عمربن سعد و عبیدالله زیاد در رأس حکومت می انجامد و در نتیجه ی آن انسان با تقوایی چون حسین بن علی(ع) به مذبح می رود و خونش ریخته می شود. اما اگر در جامعه ای تأمین دین و معارف اسلامی، پیشرفت اسلام و رضای خدا مطرح بود و زهد وتقوی و بی اعتنایی به زخارف دنیا مورد توجه حکومت و دستگاه اداره کشور قرارداشت، شخصیت های برجسته ای چون علی بن ابی طالب و امام حسین(ع) اسوه های آن خواهند بود.

مقام معظم رهبری از ایستادگی در برابر معیارهای باطل و غلط جهان و تلاش برای تغییر این معیارها بعنوان هدف اصلی انقلاب اسلامی نام بردند و فرمودند: انقلاب اسلامی یعنی زنده کردن دوباره‌ اسلام و احیای این مفهوم که عزیزترین انسان ها نزد خداوند، با تقواترین آنهاست. بر سر کار آمدن شخصیت بزرگواری چون امام عظیم الشأن امت به معنای در انزوا قرار گرفتن شهوت رانی و دنیا طلبی و برجسته شدن زهد، تقوا، صفا و نورانیت، جهاد، دلسوزی، مروت، برادری و ایثار است و بقای نظام امامت در حفظ این ارزش ها و فضیلت‌هاست. اما اگر به جای توجه به تکلیف و آرمان های الهی، به فکر تجملات شخصی افتادیم و جوان بسیجی و مؤمن و با اخلاص را در انزوا قرار دادیم و افراد وقیح، افزون طلب، پرتوقع و بی صفا و معنویت را بر امور مسلط کردیم، همه چیز دگرگون خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان به همکاری گسترده شرق و غرب با رژیم عراق در جریان هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کردند و با اشاره به ویرانی های ناشی از جنگ و حکومت های فاسد قاجار و پهلوی فرمودند: امروزمسئولین و کارگزاران دلسوز و علاقمند همگام با رئیس جمهور انقلابی و مؤمن عزم راسخ دارند تا ویرانی های این کشور را آباد کنند و این کار یک سازندگی بزرگ وجهاد فی سبیل‌الله است و هر کسی در این مجاهدت شرکت کند در راه اداره و حفظ جامعه اسلامی یک گام به جلو برداشته است و این امر عمل به یک واجب بزرگ محسوب می شود.

رهبر انقلاب اسلامی هدف دشمنان انقلاب اسلامی از اشاعه فساد و فحشا را گرفتن فرزندان ایران از دامان اسلام ذکر کردند و افزودند: کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی انجام می دهد یک شبیخون، غارت و قتل عام فرهنگی است. لذا امروز جوانان مؤمن و با اخلاص بسیجی باید برای دفاع از انقلاب، اسلام و ارزش ها و فضیلت های اسلامی در صحنه حضور مستمر داشته باشند و با امر به معروف و نهی از منکر به مسئولیت شرعی و انقلابی و سیاسی خود عمل کنند. رهبر انقلاب اسلامی مأموران را به دفاع از آمرین امر به معروف و نهی کنندگان از منکر موظف دانستند و فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز یک واجب دینی است و در مقیاس وسیع و عمومیِ آن از جهاد بالاتر است زیرا پایه‌ی دین را محکم میکند. نیروهای حزب اللهی باید هوشیار باشند و اجازه ندهند عناصر بدلی و دروغین برای خراب کردن چهره حزب الله در صفوف آنان رخنه کنند. چگونگی انجام امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز باید فرا گرفته شود و عامه مردم مکلف به امر به معروف و نهی از منکر با زبان هستند. زیرا فشار افکار عمومی مقاومت فرد بدکار، خلافکار و اشاعه دهنده فحشا و گناه را در هم می شکند و از این طریق جامعه اصلاح می شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقش نیروهای حزب‌اللهی و بسیج مردمی در جنگ تحمیلی و دفاع از دستاوردهای انقلاب را تعیین کننده و بسیار مهم خواندند و فرمودند: نظام اسلامی متکی به نیروی عظیم مؤمن و با اخلاص و حزب اللهی است و با این پشتوانه ی شکست ناپذیر هیچ قدرتی توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان متهم کردن ایران اسلامی به نظامی گری، افزایش سلاح های جمعی و در اختیار گرفتن سلاح اتمی درتبلیغات جهانی را یک تلاش خباثت آمیز آمریکا و صهیونیزم دانستند و افزودند: بمب اتمی چیزی نیست که بدون سر و صدا از کشوری به کشور دیگر انتقال داده شود. آنها باشایع کردن این اتهام دروغین قصد دارند چهره ی نظام اسلامی را مخالف استقرار صلح در جهان وانمود کنند اما آنها باید بدانند که قدرت جمهوری اسلامی ایران در قدرت ایمان نیروهای حزب اللهی است و این همان نیرویی است که آمریکا، شوروی سابق و دیگر قدرت های کوچک و بزرگ جهان تاکنون نتوانسته اند آن را شکست دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز