خبرگزاری کار ایران

کانون مداحان بر اشعار هیئت‌های مذهبی نظارت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۷۷

کانون مداحان به منظور نظارت بر اشعار و عملکرد مداحان راه‌اندازی شده است / این ایام فرصت مناسبی برای مبلغین برای توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ضروری است مداحان اهل بیت(ع) در خصوص اشعاری که ارائه می‌شود، دقت نظر داشته باشند، گفت: کانون مداحان به منظور نظارت بر اشعار و عملکرد مداحان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان؛ حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی امروز اظهار کرد: ماه محرم فرصت و ایام تبلیغی مناسبی برای احیای فرائض مهم اسلامی به‌ویژه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه قمه‌زنی یکی از بدعت‌های نادرست در ایام محرم است، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به عزاداری اصولی با چنین بدعت‌هایی برخورد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه قمه‌زنی زمینه سوءاستفاده دشمنان را فراهم می‌کند، یادآور شد: تبلیغ شبکه‌های مختلف علیه اسلام و مسلمانان از چنین بدعت‌هایی سرچشمه می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اعزام یک هزار و ۱۰۰ مبلغ برای تبلیغ و اشاعه فرهنگ حسینی و امر به معروف و نهی از منکر به مناطق مختلف استان زنجان تصریح کرد: مبلغان برای مقابله با اشاعه خرافات و پاسخ‌گویی به شبهات مردم در ایام محرم در مناطق مختلف حضور می‌یابند.

خدایی با بیان اینکه ضروری است مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در خصوص اشعاری که ارائه می‌شود، دقت نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: کانون مداحان به منظور نظارت بر اشعار و عملکرد مداحان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته نخست ماه محرم به‌عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی برای مبلغین برای توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

این مسئول تلاش متولیان و مسئولان تبلیغات اسلامی را ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد و گفت: هدف قیام امام حسین(ع) احیای این فریضه بود که این امر نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، افزود: مبلغین با حضور در کارگاه‌های آموزشی که از سوی تبلیغات اسلامی برگزار شده است، توجیه شده‌اند.

خدایی با بیان اینکه برای دوری هیئت‌های عزاداری از هرگونه انحراف و خرافه‌پرستی مبلغین بهترین گزینه هستند، افزود: آسیب‌شناسی عزاداری‌ها باید توسط مبلغین صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی از فرهنگ عاشورا بهره می‌گیرد، افزود: برای خرافه‌زدائی از برنامه‌های ماه محرم باید از مبلغین استفاده کرد.

این مسئول، عزاداری اصولی را از مهم‌ترین برنامه‌های ماه محرم عنوان کرد و گفت: مردم استان زنجان با برگزاری برنامه‌های عزاداری هشتم و یازدهم محرم الگوی کشور هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه باید سعی شود این عزاداری همچنان به‌عنوان الگو باقی بماند، تصریح کرد: دشمن درصدد سوء استفاده از نحوه عزاداری‌های حسینی است.

خدایی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌های هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری موجب سلب آرامش از مردم نشود، افزود: عزاداری باید در فضایی آرام و بدون سلب آرامش از مردم برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز