خبرگزاری کار ایران

ساماندهی هیئت‌های مذهبی قم در محرم

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۷۲

ساماندهی، نظارت، هدایت و برنامه‌ریزی فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبازره با این فکر و برنامه دشمن است.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ساماندهی هیئت‌های مذهبی که در سال‌های اخیر آغاز شده، در محرم امسال مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی در برنامه زنده رادیویی «مردم و مسئولان» به بررسی فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی استان در ماه محرم پرداخت.

وی ساماندهی هیئت‌های مذهبی را یکی از ماموریت‌ها و وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: قبل از فرارسیدن ماه محرم جلسات متعددی برای ساماندهی و هدفمندشدن برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در راستای تبیین و بالندگی فرهنگ حسینی در این تشکل‌های دینی برگزار شد.

مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم به تلاش دشمن برای رخنه در هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: دشمن هر وقت در پیشبرد اهداف خود موانعی می‌بییند به تخریب و تحریف روی می‌آورد، پس باید برای این ترفند دشمن فکر اساسی کرد.

غلامی ادامه داد: در چنین شرایطی ساماندهی، نظارت، هدایت و برنامه‌ریزی فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبازره با این فکر و برنامه دشمن است که این وظیفه خطیر به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گفته رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، سازمان تبلیغات اسلامی با درنظرگرفتن منویات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های مراجع عظام تقلید به دنبال ساماندهی، نظارت، هدایت و برنامه‌ریزی فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی است.

غلامی تعداد هیئت‌های مذهبی استان قم را ۳ هزار هیئت اعلام کرد و افزود: این هیئت‌های مذهبی در قالب هیئت‌های عام، بانوان و دانش آموزی مشغول فعالیت هستند.

هیئت‌های مذهبی بر اساس دغدغه‌ای که در زمینه‌های فرهنگی و دینی دارند در زمینه‌های مختلف و بر مبنای چند برنامه مهم فعالیت می‌کنند اما امسال قرآن محوری مهم‌ترین برنامه هیئت‌های مذهبی استان قم ذکر شده است.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های کانون مداحان و شاعران آئینی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در کانون مداحان و شاعران آئینی در زمینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد، این کانون پیشوانه فکری خوبی برای مداحان و شاعران استان و کشور است.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم اظهار کرد: فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی، واعظان و مداحان در راستای تعمیق بخشی فرهنگ حسینی است و این تشکل‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز