خبرگزاری کار ایران

نماز ظهر عاشورا در ۳۲۵۰ امامزاده و بقعه برپا شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۶۷

اقامه نماز ظهر عاشورا در اول وقت در امامزادگان همه ساله با استقبال خوب مردم روبر و بوده است / امسال نماز ظهر عاشورا همزمان با سایر دسته جات عزاداری کشور در امامزادگان کشور اقامه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ‌ نماز ظهر عاشورا دیروز همزمان با عاشورای حسینی در در ۳ هزار و ۲۵۰ امامزاده و بقعه کشور با حضور انبوه عزاداران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت الاسلام احمد شرفخانی با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی امسال در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) در ۳۲۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور از ابتدای محرم در حال بر گزاری است.

وی در ادامه توضیح داد: برنامه‌های مختلف و متعددی در این راستا در امامزادگان پیش بینی شده که براین اساس در روز عاشورا که امسال مصادف با روز ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی بود، هیئت‌های عزاداری در امامزادگان با سر دادن شعار «هیهات منّا الذله»، «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از استکبار جهانی ابراز تنفر کردند.

شرفخانی با بیان اینکه سنت حسنه هیئت‌های عزاداری مبنی بر اقامه نماز ظهر عاشورا در اول وقت در امامزادگان همه ساله با استقبال خوب مردم روبر و بوده است، افزود: امسال نماز ظهر عاشورا همزمان با سایر دسته جات عزاداری کشور در امامزادگان ظهر دیروز در ۳ هزار و ۲۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور اقامه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در روز عاشورا امامزادگان کشور میزبان عزاداران حسینی بودند، اضافه کرد: در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، نماز ظهر عاشورا به عنوان یکی از برنامه‌های مورد تاکید در امامزادگان و بقعه‌های متبرکه، تکایا، هیئت‌های مذهبی، مساجد کشور به طور همزمان با حضور مسئولان کشوری واقشار مختلف مردم وعزاداران برگزار شد.

شرفخانی خاطرنشان کرد: اطعام عزاداران امام حسین(ع) و زائران در امامزادگان و بقعه‌های متبرکه کشور، قرائت قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا در امامزادگان و بقعه‌های، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در روز عاشورا در جوار بقاع متبرک کشور بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز